איך מטפלים באי ספיקת כליות?

איך-מטפלים-באי-ספיקת-כליות_1597071971.jpg

אם אתם או מישהו מיקירכם סובל חלילה מאי ספיקת כליות, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. במאמר נתאר את שיטות הטיפול העיקריות החל מתוצאה של הקלה ועד להחלמה מלאה.

אי ספיקת כליות יכולה להופיע בדרגות שונות מקלה ועד סופנית, כאשר דרגת החומרה תלויה בירידה באחוז התפקוד של הכליות.  החל מירידה של 40% בתפקוד זוהי אי ספיקת כליות קלה. במקרה של ירידה בשיעור זה או יותר טיפול מוקדם הוא קריטי ומציל חיים. מדוע? כל יום שעובר ללא טיפול מביא עמו החמרה, כאשר רקמת כליה שיצאה מכלל תפקוד לא תשוב לתפקד לעולם. אז מה עושים? ישנן שלוש אפשרויות הניתנות לשילוב: טיפול טבעי, דיאליזה והשתלה בהינתן תרומת כליה.

הטיפול הטבעי מתמקד בתזונה נכונה וניהול אורח חיים בריא. מה זה אומר? לעשות פעילות גופנית, להימנע מעישון, לשמור על לחץ דם תקין ועל רמת סוכר תקינה ומעל הכל – להירגע! רוגע הוא ה-תרופה של הטבע. יחד עם זאת במידה ואחוז אי התפקוד של הכליות הוא גבוה עד כדי סכנת חיים תצטרכו מענה אינטנסיבי יותר כלומר – דיאליזה או השתלת כליה. בדיאליזה תפקוד הכליות משוחזר בהיבט של סילוק פסולת מהדם. ניתן לקבל טיפול זה או במכוני דיאליזה או בבית. דיאליזה ביתית מאפשרת לסלק רעלים מהגוף על ידי החדרת צינור המכיל תמיסה מיוחדת שמוזרמת לחלל הבטן. היתרון העיקרי הוא האפשרות לבצע את הטיפול בסביבה הביתית הבטוחה והמוכרת. יחד עם זאת, היות והדיאליזה יכולה להחליף את תפקוד הכליות רק ברמה של כ- 10% ניתן לחיות עמה עד כ-6 שנים. בנוסף ההשלכות שלה הן קשות. ראשית היא כרוכה בתופעות לוואי משבשות חיים כגון: בחילות, הקאות, התכווצויות שרירים, כאבי ראש ותשישות קשה. בנוסף, כתוצאה מההחמרה החלה עם הזמן וכן הנזק שנגרם מהטיפולים למערכות שונות בגוף,  בשלב מסוים הגוף חדל מלהיות מסוגל לקלוט כליה חדשה. לפיכך, ניתן לראות בה טיפול הישרדותי בלבד עד למציאת תורם להשתלת כליה.

במקרה של השתלה מדובר על סיכוי ניכר להחלמה מלאה! ניתן לקבל תרומת כליה מן החי או מן המת. בהשתלה מן החי, במידה ונקבע כי אתם מתאימים להשתלה, מרכז ההשתלות ידאג שתיכנסו לרשימת ההמתנה. ברגע שימצא תורם אלטרואיסטי, תעודכנו ותתואם לכם השתלה. לעומת זאת, בהשתלה מן המת תאלצו להמתין להודעה מבית החולים שישנה כליה עבורכם. רצוי לבצע השתלה מן החי, בין היתר משום שבניגוד להשתלה מן המת היא לא מחייבת טיפולי דיאליזה ממושכים קודם לכן. כך או כך תוכלו לבצע את ההשתלה בארץ או בחו"ל. באשר לעלות ההשתלה בחו"ל, יש לציין כי קיימות עמותות רבות שנרתמות לסייע בגיוס הכספים. כמו כן אם הנכם מבוטחים באופן פרטי מומלץ לבדוק מה הזכאות שלכם במקרה של השתלה.

לסיום, במקרה של אי ספיקת כליות, תוכלו לבחור בין טיפול טבעי, דיאליזה והשתלת כליה. טיפול טבעי מומלץ תמיד (גם כטיפול מונע), ובין השתלת כליה לדיאליזה הרי שלהשתלת כליה יתרון ברור של חוסר תופעות לוואי קשות ופוטנציאל לחיים חדשים.

  • כליות
  • דיאליזה

מד-ליד הינה חברה בינלאומית לתיירות מרפא המתפקדת בישראל כמרכז סיוע שמעניק ללקוחותיו ייעוץ, הכוונה ושירותים מנהליים רפואיים בתחום השתלות איברים בחו"ל, הכל, בהתאם לחוק בישראל ולחוקיה של המדינה בה מתבצעת ההשתלה.

להרשמה לייעוץ או ליצירת קשר לחצו כאן

בניית-אתר-לעסק-מה-עדיף-וורדפרס-או-וויקס_1596630479.jpg

בניית אתר לעסק: מה עדיף וורדפרס או וויקס...

כל בעל העסק שחשב אי פעם על בניית אתר, יודע שחיפוש זריז בגוגל מעלה שתי אפשרויות ל...

קרא עוד
מחקר-מילות-מפתח-מהו-ואיך-עושים-את-זה-נכון_1611639934.jpg

מחקר מילות מפתח: מהו ואיך עושים את זה נכ...

דף תוצאות החיפוש מוצג עבור ביטוי חיפוש מסוים. לכן, השאלה המרכזית העולה בפני בעל ...

קרא עוד
צלילים-מרפאים-האם-אפשר-לרפא-את-הגוף-והנפש-באמצעות-הצלילים_1633933748.jpg

צלילים מרפאים: האם אפשר לרפא את הגוף והנ...

טיפול בצלילים - על מקור השיטה, השימושים שנעשים בה ומידת יעילותה במאמר הבא.

קרא עוד