בניית אתר לעסק: מה עדיף וורדפרס או וויקס?

בניית-אתר-לעסק-מה-עדיף-וורדפרס-או-וויקס_1596630479.jpg

כל מי שחשב אי פעם על בניית אתר לעסק וגישש מעט, יודע שחיפוש זריז בגוגל מעלה שתי אפשרויות לפלטפורמה לאתר: וויקס ו- וורדפרס. ואז מתחילות ההתלבטויות. מה עדיף? מה יותר משתלם? מה יגרום לאתר שלי לדפוק הופעה על מסלול דוגמנות האתרים, אם היה דבר כזה J וכאן המאמר הזה נכנס לתמונה. בואו נתחיל ונעשה סדר בדברים.  

קודם כל שתי התוכנות הן בחינם! אבל בוויקס צריך לקרוא את האותיות הקטנות. באתר שלכם יופיעו פרסומות מטעם וויקס, וכל שדרוג מבחינת התקנת תוספים או הקמת חנות וירטואלית יעלה לכם כסף כי תצטרכו לשדרג לתכנית פרימיום. בוורדפרס זה לא המצב. יש אלפי תוספים חינמיים כולל חנות וירטואלית ואין פרסומות. אז מה בכל זאת וויקס מביאה עמה? מהי הבשורה שלה?

וויקס היא חברה ישראלית שהבשורה שהיא נושאת עמה היא – לא צריך מתכנת בשביל לבנות אתר! וויקס מאפשרת לכם להשתמש בממשק פשוט של drag & drop שבו אתם פשוט גוררים את האלמנט הרצוי לאתר שלכם ומורידים איפה שבא לכם. וכך בקלות וללא כל ידע קודם תוכלו להביט על האתר שלכם בגאווה ולחכות לגדל אותו בנחת. לעומת זאת בוורדפרס תצטרכו להשקיע קצת יותר בבנייה, לחשוב וללמוד את הדברים. לא מדובר בפיסיקה אסטרונומית, אבל בכל זאת לא לכולם זה מתאים. לכן, בשנים האחרונות ישנו תוסף ישראלי שנקרא אלמנטור שמקל על הבנייה.

נעבור שלב, הקמתם את האתר באחת מהתוכנות. הוא יפהפה, ונשאלת השאלה – מי הם הוריו? בוויקס, חשוב לומר, אתם לא ההורים! האתר נבנה בקוד סגור, האחסון הוא בוויקס וכן כל השליטה באתר. המשמעות היא שאם וויקס יוצאת מהמשחק (פושטת רגל וכו') גם האתר שלכם יוצא. לעומת זאת בוורדפרס אתם יכולים לאחסן את האתר על דומיין פרטי, כך שאתם אחראיים לאתר ואין לכם תלות בוורדפרס ובמצבה. ונניח שתגידו, לא אכפת לי. אני עם וויקס באש ובמים. כאן צריך לציין שלדבר יש השלכות גם בהיבט של הקידום בגוגל.

וורדפרס הרבה (!!) יותר קלה לקידום בשל היכולת לשנות את האתר בגמישות מרבית, כולל החלפת תבנית עיצוב למשל או שינוי מהירות טעינת אתר. כמו כן, הצורך להיעזר במתכנת / חברה לבניית אתרים הופך ליתרון כי חברה מקצועית תדע איך לבנות את האתר באופן שיותאם לקידום מיטבי בגוגל. לעומת זאת לעשות אופטימיזציה לאתרי וויקס זה הרבה יותר מאתגר. לא ניתן לשנות תבנית עיצוב וכל שינוי אחר מהותי באתר אם הוא בכלל אפשרי, ניתן לעשות רק דרך וויקס. בסופו של דבר בשטח ניתן לראות שאתרי וורדפרס זוכים לתוצאות הרבה יותר טובות במנוע החיפוש של גוגל מאשר אתרי וויקס. אולי בהמשך זה ישתנה, אבל כרגע זה המצב.

לסיום, עם כל הרצון להמליץ לכם להיות היכן שהלב נמצא – עם החברה הישראלית – וויקס, כרגע לא לחינם בוחר הרוב המכריע של בוני האתרים בוורדפרס (נכון לשנת 2019 34% לעומת 2%). וורדפרס מובילה ביג טיים הן בהיבט של אפשרויות העיצוב, הן בהיבט של העלויות המצטברות והכי חשוב בהיבט של הקידום. יחד עם זאת כל אחד ושיקוליו, אז תחשבו מה הכי חשוב לכם ותבחרו באופציה המיטבית עבורכם. בהצלחה!

  • קידום אתרים
  • בניית אתרים
  • וורדפרס
  • וויקס

Right4U - חברה שעוזרת לעסקים להמריא באמצעות האינטרנט.

ארבע מילים מובילות כרגע את עולם הדיגיטלי: כתיבה, בניית אתרים וקידום. אצלינו תקבלו פתרון כולל לכל מה שקשור לקידום העסק באינטרנט. הכך בחברה אחת - חברת  Right4U!

לפרטים היכנסו לאתר - https://right4u.co.il/

מחקר-מילות-מפתח-מהו-ואיך-עושים-את-זה-נכון_1611639934.jpg

מחקר מילות מפתח: מהו ואיך עושים את זה נכ...

דף תוצאות החיפוש מוצג עבור ביטוי חיפוש מסוים. לכן, השאלה המרכזית העולה בפני בעל ...

קרא עוד
כמה-עולה-להכין-מצגת_1633933468.jpg

כמה עולה להכין מצגת?

בעלי עסק, מכל תחום שהוא – כבר יודעים, כי אחד הכלים המופלאים והאינטראקטיביים כדי ...

קרא עוד
מה-זה-עריסת-תינוק-מתחברת_1672583401.jpg

מה זה עריסת תינוק מתחברת?

עריסה מתחברת הפכה לבחירה האידיאלית עבור הורים רבים. מה זה מתחברת תוכלו לקרוא במא...

קרא עוד