מחקר מילות מפתח: מהו ואיך עושים את זה נכון?

מחקר-מילות-מפתח-מהו-ואיך-עושים-את-זה-נכון_1611639934.jpg

דף תוצאות החיפוש מוצג עבור ביטוי חיפוש מסוים. לכן, השאלה המרכזית העולה בפני בעל אתר או בעל עסק
שרוצה לקדם את האתר שלו בגוגל היא מהם אותם ביטויי מפתח שאנחנו רוצים לקדם עבורם את האתר.

להיות ראשון בגוגל: מה זה אומר?

ראשית אני רוצה לשאול שאלה. נניח שבעל אתר בא אליכם ואמר לכם: "האתר שלי במקום ראשון בגוגל"
זה נשמע מאוד מאוד מרשים, נכון? יכול להיות שאתם אומרים: "וואו איך הוא הגיע לדף הראשון?  איך הוא עשה את זה? מי עזר לו להגיע למקום ראשון בגוגל?" 
אני רוצה לומר לכם דבר מאוד מאוד פשוט: מה שאותו בעל האתר הזה אומר לכם הוא חסר משמעות לחלוטין!
מדוע? משום שאין משמעות להיות במקום ראשון בגוגל באופן כללי. יש אך ורק משמעות להיות במקום הראשון בגוגל עבור ביטוי חיפוש מסוים, שבדרך כלל יש עליו תחרות. אפשר אפילו לומר שכמעט כל אתר נמצא במקום ראשון בגוגל,  עבור איזשהו ביטוי חיפוש, שבמקרה מופיע אך ורק באותו אתר. זה מדגיש את העניין שמה שאנחנו צריכים לעשות זה להחליט מהם אותם ביטויי מילות מפתח, שעבורם אנחנו רוצים להתבלט ולקבל מיקומים ראשונים בגוגל.
אם אני אשווה את העולם של השיווק באינטרנט  לעולם של השיווק מחוץ לאינטרנט, למשל, שיווק של חנות, אז אפשר לומר שהמיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, תחת ביטויי מפתח, הוא דבר מאוד מאוד דומה למיקום החנות שלנו. האם אנחנו רוצים שהחנות שלנו תמוקם ברחוב הומה אדם?
במקום שאולי תהיה הרבה מאוד תנועה לחנות שלנו, אבל במקרה כזה דמי השכירות שלנו יהיו מאוד גבוהים וסביר שתהיה תחרות מצד חנויות נוספות? או שאנחנו יכולים ללכת על מקום קצת יותר צדדי, לשלם דמי שכירות הרבה יותר נמוכים, אבל במחיר של פחות תנועה שנכנסת לחנות שלנו. כך גם בגוגל.

איזה ביטויים כדאי לקדם?

אנחנו יכולים ללכת על ביטויים מאוד מאוד תחרותיים, ביטויים שיש אולי עבורם נפח תנועה מאוד מאוד גבוה, שאני אומר נפח תנועה אני מתכוון בפשטות לכך שהרבה מאוד אנשים מחפשים את אותם ביטויים, אבל התחרויות הגדולה שם תגרום לקושי מאוד גדול  להגיע למקום גבוה בדף תוצאות החיפוש, אם בכלל להיכנס לדף הראשון. ואז בעצם כל המאמצים שלנו יעלו בתוהו, כי אם לא נכנסנו לדף הראשון, אין שום משמעות  לקידום האתר האורגני.
מצד שני, אנחנו עלולים לבחור ביטוי חיפוש  שאין לו נפח חיפוש מספיק ואז אולי נגיע למקום מאוד גבוה,  אבל אף אחד פשוט לא יגיע לאתר, כי המיקום הגבוהה לא יעזור לנו 
אם אף אחד לא מחפש את אותו ביטוי חיפוש.
הדברים האלה קשורים בנפח החיפוש, לעומת התחרותיות. הם מאוד מאוד חשובים לקבלת ההחלטה: מהן ביטויי המפתח שלנו. החלטה קריטית שתקבע, למעשה, את ההצלחה שלנו  בקידום האתר שלנו בגוגל. לכן עולה השאלה, איך אנחנו יכולים לדעת מראש מהו נפח החיפוש ומהי התחרותיות על ביטוי חיפוש מסוים?
וכאן, למזלנו, אנחנו יכולים להשתמש בכלי חינמי שנקרא מתכנן מילות המפתח של גוגל פרסום (Google Ads) אבל יש בה גם כלי, שיאפשר לנו לדעת מהו נפח החיפוש ומהי התחרותיות של ביטוי חיפוש מסוים. בואו נציץ בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל ונראה כיצד עובדים אתו.

וכמו שאתם יכולים לראות כאן, אנחנו רוצים לבדוק מילות המפתח הקשורות לבגדי ילדים. אז מה עשינו?
הכנסנו את הביטוי בגדי ילדים לכלי מתכנן מילות המפתח. מה שגוגל עשה עבורנו הוא הציג לנו נגזרות של ביטוי זה.כל מיני מושגים שקשורים בבגדי ילדים.
עוד הוא הציג לנו את נפח החיפוש החודשי. כלומר, כמה אנשים בפועל מחפשים את ביטוי הזה בחודש בישראל ומה רמת התחרותיות של הביטוי הזה. כשמדובר על רמת התחרותיות מדובר על כמות המפרסמים שמבקשים להופיע עם המודעות שלהם תחת ביטויי חיפוש אלו בתוצאות. בדרך כלל זה בא לידיי ביטוי בעלויות גבוהות יותר למפרסמים בביטויים אלו, על פני ביטויים שרמת התחרות שלהם נמוכה.
אנחנו נרצה לבחור ביטויים, שמצד אחד נפח החיפוש שלהם הוא גבוה, מצד שני רמת התחרותיות בהם היא יחסית נמוכה. כמובן רק ביטויים שהם רלוונטיים לעסק שלנו. כלומר, ביטויים שאנחנו מאמינים או אנחנו יודעים, שמי שמחפש אותם בגוגל הוא אכן אדם שמתעניין במוצרים או בשירותים שלנו.
חשוב מאוד, לפני שאנחנו יוצאים לתהליך של קידום האתר,להחליט מהם אותם ביטויי חיפוש ומילות מפתח שעבורן אנחנו רוצים להתבלט.

איך נקדם אתר בגוגל בביטויים שבחרנו? 

לאחר שבחרנו את ביטויי המפתח, שעבורם אנחנו רוצים להתבלט ולהיות במקומות הראשונים בגוגל, אנחנו צריכים לייצר דפים באתר שלנו, כך שכל דף יתבלט על ביטוי או שניים. לא נוכל לקדם דף אחד עבור מספר רב של ביטויים.
המשמעות של לקדם דף על ביטוי מסוים היא כמובן לדאוג לכך, שכל התכנון של הדף יהיה סביב אותו ביטוי.
בנוסף, חייבים לדאוג לכך שהביטוי הזה יופיע גם בכותרת הדף וגם בתיאור הדף.
עד עכשיו דיברנו על האופן שבו אנחנו בונים את האתר שלנו, כך שהוא יקודם בגוגל.
אבל האופן שבו גוגל עובד הוא כזה, שהפעולות שאנחנו עושים באתר שלנו אינן מספיקות. אנחנו צריכים גם לבצע פעילות מחוץ לאתר שלנו, למשל, להשיג קישורים מאתרים אחרים. אבל בניית קישורים חיצוניים זה כבר סיפור אחר. נדבר על זה בפוסטים הבאים.
 

  • קידום בגוגל
  • בניית אתרים

מילוסלבסקי שיווק ופרסום - קידום בגוגל לעסקים וחברות

צלילים-מרפאים-האם-אפשר-לרפא-את-הגוף-והנפש-באמצעות-הצלילים_1633933748.jpg

צלילים מרפאים: האם אפשר לרפא את הגוף והנ...

טיפול בצלילים - על מקור השיטה, השימושים שנעשים בה ומידת יעילותה במאמר הבא.

קרא עוד
כמה-עולה-להכין-מצגת_1633933468.jpg

כמה עולה להכין מצגת?

בעלי עסק, מכל תחום שהוא – כבר יודעים, כי אחד הכלים המופלאים והאינטראקטיביים כדי ...

קרא עוד
מה-זה-עריסת-תינוק-מתחברת_1672583401.jpg

מה זה עריסת תינוק מתחברת?

עריסה מתחברת הפכה לבחירה האידיאלית עבור הורים רבים. מה זה מתחברת תוכלו לקרוא במא...

קרא עוד