צמיחה עסקית, גם בימי קורונה

צמיחה-עסקית-גם-בימי-קורונה_1602228329.jpg

משבר מגפת הקורונה הביא לקריסתם של מספר בתי עסק לא מבוטל בישראל בימים אלו ומונח כאבן ריחיים על צווארם של אחרים המתקשים לשרוד במציאות של מגבלות על חופש התנועה ומתן השירותים, אולם רבים אחרים דווקא זיהו את ההזדמנות להמציא את עצמם מחדש בעת הזו, לעדכן שירותים ומוצרים ולהציג לקהלי היעד חדשנות טכנולוגית ושירותית שלא הכירו לפני. בעידן של אפליקציות, דיגיטל ואפשרות לגלישה מהירה וזמינה בכף היד של הצרכנים, מפגש פנים אל פנים אינו מהווה הכרח ליצירת קשר או ביצוע פעולות עסקיות, והניתוק הפיזי לצד הזמן הפנוי, מאפשר יצירה של כלים חדשים לשיווק, מיתוג וצמיחה עסקית. אז באילו דרכים ניתן לפעול בתקופה זו כדי להמשיך לצמוח ולשגשג בחלק מהמקרים ובמקרים אחרים על מנת לשרוד ולצלוח את המשבר? הנה כמה דוגמאות:

  • שירותי משלוחים - הפעולה החשובה הראשונה, עוד בטרם היציאה לקמפיין פרסומי כזה או אחר, היא התאמה של המוצרים והשירותים לעידן הקורונה של ימנו. במידה ומדובר בעסק אשר מוכר מוצרים מכל סוג, הכלי החשוב העיקרי הוא מערך משלוחים יעיל. היכולת לספק ללקוח מוצרים עד לפתח הבית בטווח זמן קצר תשמור על הרלוונטיות של העסק, גם תחת מגבלות הקורונה השונות.

  • חבילות קונספט - כאשר מדובר במסעדה, בית קפה, עסק ביתי לממכר עוגות ומוצרי קונדיטוריה, מזון ותבשילים, כדאי גם ליצור חבילות קונספט מפנקות, מעבר לאפשרות לקבלת המוצר עד פתח הדלת. מארזים לארוחת בוקר, פיקניק זוגי בחצר הביתית או במרפסת, מארזי יום הולדת, מארזים הכוללים ערכה להכנה עצמית של מטעמים הם רק חלק קטן מהרעיונות שתוכלו להציע או לחשוב כיצד להתאים לעסק שלכם - עזרו ללקוחות שלכם לבחור דווקא בכם באמצעות חבילות מוצרים בקונספט ייעודי, למלא את החלל שמותירים הזמן והמגבלות.

  • צילום סרטונים – התופעה של צילום סרטונים והעלאתם לרשת הייתה פופולריים עוד בטרם ימות הקורונה, אולם דווקא בעידן בו כולם ספונים בביתם ועתותיהם בידם, זה הזמן להנגיש עוד ועוד מידע מעניין ברשת אשר יסייע במיתוג העסק שלך כאוטוריקה מקצועית מובילה. כל עסק וכל שירות יכול להציע מידע מועיל וחשוב, אם במסגרת סרטון הדרכה קצר או אפילו בעזרת סדרת הרצאות אונליין כאשר הדגש המרכזי הוא לספק מידע אמין ומקצועי לצד טיפים וכלים להתנהלות אישית, כאלה העולים בערכם על המידע הזמין ברשת.  את הסרטונים השונים ניתן להפיץ ללא עלות ברשתות החברתיות, כמו גם לשלב פרסום ממומן שיגביר את החשיפה אליהם. ניתן לצלם סרטונים באופן עצמאי או בשילוב עזרה מקצועית, כאשר חשוב להקפיד על תוכן איכותי ושפה, סביבת צילום מתאימה (ערמת הכביסה לקיפול על הספה בסלון אינה סביבה מתאימה!) וחזות עסקית ראויה. הנה מספר דוגמאות לסרטונים רלוונטיים בכמה תחומים מרכזיים:
  • רואה חשבון/יועץ מס בהסבר לבעלי עסקים אודות הזכאות ומימוש מענקי הקורונה.
  • עורך דין לדיני משפחה: הסבר על השפעת הסגר על הסדרי הראיה בין הורים גרושים, מה עושים כאשר אחד מן ההורים נדרש לבידוד, כיצד מתבצעת חלוקה במענקים לילדים וכו'.
  • שפים ומסעדנים: צילום והדרכה להכנת מנות אהובות.
  • אנשי טכנולוגיה ומדיה: הדרכות לשימוש בתוכנת הזום, כלים ללמידה ולעבודה מרחוק ועוד.
  • מכוני כושר וסטודיו להתעמלות: אימונים קצרים ותרגילים לשמירה על כושר במרחב הביתי.

>> עוד רעיונות לסדנאות, הרצאות וחוגים מקוונים, תוכלו למצוא כאן.

מעבר לאלה חשוב לשמור על קשר עם לקוחות וקהלי יעד גם בשעה שהעסק סגור או פועל תחת מגבלות, לשתף בהנחיות ובעדכונים ולהציע אלטרנטיבה לשירותים ולמוצרים בכל עת. שיהיה בהצלחה!

 

  • הרצאות אונליין
  • הרצאות וחוגים מקוונים
  • סדנאות

קרדיט תמונה

https://www.freepik.com/

איך-לבחור-את-האופנוע-הבא-שלך_1600063475.jpg

איך לבחור את האופנוע הבא שלך?

רוכבים ותיקים מכירים זאת היטב, בחירת אופנוע היא לא החלטה קלה. הבדיקה המקיפה של ס...

קרא עוד
מה-זה-הדאטה-סנטר-שכולם-מדברים-עליו_1627453596.jpg

מה זה הדאטה סנטר שכולם מדברים עליו ?

במאמר זה נרחיב מה זה דאטה סנטר ואיך הוא יכול להועיל לעסק של באירוח שרתים או מעבר...

קרא עוד
כיצד-למצוא-אינסטלטור-טוב-במצב-חירום_1611429042.jpg

כיצד למצוא אינסטלטור טוב במצב חירום

בכדי להגיע להחלטה הטובה ביותר, מומלץ לעשות שימוש ולבצע חיפוש בכל המשאבים העומדים...

קרא עוד