השלבים הנדרשים כדי להשמיע מוזיקה בעסק שלך

השלבים-הנדרשים-כדי-להשמיע-מוזיקה-בעסק-שלך_1659008024.jpg

ראשית כל, חשוב להדגיש ולהבין כי מוזיקה היא למעשה קניין רוחני של היוצר שלה ו/או מי מטעמו ושימוש בה לצרכים מסחריים מחייב הסדרה ותשלום. רכישה של מוזיקה באמצעות דיסקים או באמצעות כלים דיגיטליים דוגמת ספוטיפיי, היא בעצם רכישה עבור שימוש פרטי ואינה מהווה אישור בפועל להשמעת המוזיקה בפרהסיה באופן ציבורי, בין אם במסגרת אירועים או בין במתחם עסקי וכו'.

אילו בתי עסק נדרשים לשלם על השמעת מוזיקה?
ככלל, מדובר בכל בית עסק, ללא קשר לייעודו או למטרת ההשמעה - החל מחנות בגדים המשמיעה מוזיקת רקע, בית קפה, מרפאה לרפואת שיניים ועד כמובן פאבים, אולמות אירועים ומתחמי בילוי, כאשר סכום התשלום משתנה בהתאם לגודל העסק, הייעוד שלו, והקשר בין השמעת מוזיקה לרווחיות העסק. בישראל כאשר מדברים על מוזיקה לעסקים 
העיקרון המנחה הוא שעל שימוש במוזיקה יש לשלם, במטרה להגן על זכויות היוצרים. יחד עם זאת, התמחור כאמור מתבצע בצורה שונה כאשר מדובר במוזיקת רקע שאינה משפיעה ונוגעת לפעילות העסק, דוגמת חנות בגדים או מכון יופי המשמיעים מוזיקה להנאת המבקרים וליצירת אווירה, לבין מתחמי בילוי דוגמת פאבים ואולמות אירועים בהם השמעת המוזיקה היא כלי עיקרי בקיום האירוע והנאת המבקרים.

האם השמעת מוזיקה במסגרת מנוי לכבלים או ללוויין מורשית ללא עלות נוספת?
בעלי עסקים רבים טועים לחשוב ומאמינים כי מנוי חודשי לחברת הלוויין או הכבלים בטלוויזיה (או חברות תוכן פרטיות אחרות) "מכסה" את עלות השימוש בתוכן, לרבות מוזיקה המושמעת באמצעות ערוצי המוזיקה, שכן בעל העסק משלם תשלום חודשי לחברה האמורה לטובת מטרה זו. החוק להגנה על זכויות יוצרים קובע בפירוש כי הפלטפורמה בה מושמעת המוזיקה אינה מהווה פקטור ובוודאי אינה פוטרת את בעל העסק מתשלום ישיר לגופים האמונים על גביה לטובת היוצרים הפועלים בישראל.

מי הם הגופים האחראים על הגביה?
מאחר ומטבע הדברים לאומנים ולחברות ההפקה מטעמם אין יכולת שליטה על השמעת המוזיקה ובוודאי לא כלים לגבייה, קיימים מספר גופים הפועלים בישראל ובעולם אשר אחראים על אכיפה וגבייה מטעם איגודי היוצרים, ביניהם:

1. אקו"ם.

2. הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות.
3. אשכולות.

4. עיל"ם.
5. הפי"ל.

חשוב לציין כי כל אחד מן הגופים הללו מייצג סוג אחר של אומנים בישראל ובעולם, ובהשמעה של מוזיקה באופן חופשי ואקראי קיימת החובה להסדיר את נושא התשלום מול כל אחד מן הללו בנפרד.

מהם הפרמטרים המשפיעים על גובה התשלום?
כאמור, גובה התשלום נקבע בנפרד לכל בית עסק, עלפי מחירונים המתייחסים למספר פרמטרים:

א. גודל בית העסק.
ב. 
ייעוד בית העסק.
ג. 
כמות המבקרים.
ד. הקשר בין השמעת מוזיקה לרווחיות העסק.

לאחר מתן הצהרה הכוללת את כל הפרטים האמורים, יזכה בית העסק לקבלת תמחור קבוע, כאשר את התשלום ניתן יהיה להסדיר באמצעות הוראת קבע חודשית. במטרה להימנע מפניה נפרדת לכל גוף ותשלום למספר גופים, קיימות בישראל חברות אשר מספקות את השירות במיקור חוץ, מבצעות גביה אחידה מבית העסק ומסדירות את התשלום וזכויות היוצרים כחוק אל מול הגופים האמורים.

>> מעוניינים לקבל סיוע בכל הנוגע להשמעת מוזיקה בעסק? לחצו כאן.

  • מוזיקה לעסקים
  • מוסיקה לעסקים
  • מוזיקה לעסק
ads
עולם-הקוסמטיקה-טיפוח-והבישום-עובר-לאונליין_1656426136.jpg

עולם הקוסמטיקה, טיפוח והבישום עובר לאונל...

המגמה הרווחת בעולם הגיעה גם ארצה כאשר לאחרונה יותר ויותר נשים מוותרות על הביקור ...

קרא עוד

נובמבר סייל: קונים אופנה מקומית כחולבן

חודש נובמבר, חודש הקניות הגדול כבר כאן - מדוע אפשר, כדאי וחשוב לקנות דווקא בימים...

קרא עוד