במציאות עסקית מאתגרת: על החשיבות של אתר חנות אונליין למותג

במציאות-עסקית-מאתגרת-על-החשיבות-של-אתר-חנות-אונליין-למותג_1681983019.jpg

תחום השיווק והמכירות ברשת האינטרנט עלה ופרח רבות בשנים האחרונות, עוד בטרם ימות הקורונה, כאשר יותר ויותר מותגים, משווקים ובעלי עסקים כאלו ואחרים למדו היטב את השוק והבינו את המגבלות במכירה תחת מגבלות לוקאליות לעומת הפוטנציאל האינסופי למעשה הגלום בשיווק ומכירות אונליין ברשת בכל שעה, ללא תלות במשתנים דוגמת שעות עבודה, כוח אדם, מיקום גאוגרפי וכו'.

משבר הקורונה הביא גם את אחרוני העסקים שנשארו מאחור ומבקשים לשרוד, לבחור "לקפוץ" על העגלה הדיגיטלית, כאשר עליהם לגשר על הפער בין ההבנה והרצון ליישום בפועל. בדיוק עבור כך, ניסינו לרכז כאן את הנקודות המרכזיות החשובות שצריך להכיר כל בעל עסק או מותג המעוניין להקים חנות אינטרנטית שתייצר עבורו מכירות ברשת.

לפני הכל, למי מיועדת חנות אינטרנטית?

חנות אינטרנטית יכולה לספק מענה דיגיטלי מעולה 24/7 לעסקים אשר משווקים מוצרים רבים מכל סוג, כך למשל חנויות ספרים,  צעצועים או רהיטים, מותגים של מוצרי איפור, יופי וביוטיגלריות לאומנות ועוד מגוון רחב של פריטים בעלי ביקוש בקרב ישראלים לאורך כל ימות השנה.

חנות אונליין ברשת - מאיפה מתחילים?

לפני הכל, חשוב לבחור בגורם מקצועי מצוין שיוביל את הליך הקמת החנות ברשת. בין אם מדובר במעצב ומפתח אתרים או חברה לבניית אתרים אשר מתמחה בעיצוב ופיתוח חנויות אינטרנטיות, אשר יוכלו לסייע ולכוון את הקונספט הנדרש לאתר בשלב התכנון, וכמובן לפתח חנות וירטואלית מאובטחת אשר תספק חוויית משתמש נוחה ומזמינה וכן תעניק את המענה המלא לכל אספקט שיווקי נדרש. במקביל לתכנון ופיתוח החנות האינטרנטית, על בעלי העסק / חברה / מותג להיערך כנדרש ולספק מענה בטרם העלייה לאוויר במספר אלמנטים מרכזיים עליהם יתבסס כל הליך המכירה אונליין באתר:

1. מוצרים - בשונה מחנות פרונטלית פיזית בה המבקרים מסתובבים ומתרשמים בעצמם מן המוצרים, בחנות אינטרנטית יש צורך לספק לגולש את חוויית הביקור האידיאלית באמצעות תמונות איכותיות של כל מוצר לצד מידע נלווה רלוונטי. לצורך הדוגמא, במידה ומדובר בפרטי נוי וריהוט יש חשוב להציג מידות מדויקות של כל פריט וכן צילומים איכותיים ממספר זוויות ותחת תאורה אופטימלית. בחנויות המציעות מוצרי טיפוח או איפור חשוב לציין את שם היצרן ופרטים מלאים על אופן השימוש, לאיזה קטגוריה משתייך המוצר וכו'.

2.  תמחור - במקרים מסוימים התמחור ברשת עשוי להיות שונה מהתמחור הקיים בחנויות הפיזיות, וזאת בהתאם לאופי המוצר, הצורך באחסון ובתחזוקה ועוד מרכיבים רלוונטיים. לרוב חנויות אינטרנטיות שאינן מחזיקות בחנויות פרונטליות במקביל וחוסכות בעלויות תחזוקה וכוח אדם, יוכלו להציע מחירים אטרקטיביים מעסקים המשלבים בין השניים. חשוב לערוך סקר שוק מקדים בתחום המסחר האמור ולבצע תמחור בהתאמה באתר החנות.

3. אפשרויות תשלום - ברכישה אינטרנטית נדרש פתרון תשלום מאובטח, כאשר הפתרון הנוח ביותר הוא מערכת סליקה. באמצעות מערכת סליקה יוכלו הלקוחות לשלם במהירות באמצעות כל סוגי כרטיסי האשראי, כאשר בעל החנות יקבל את הכסף לחשבון בתדירות אשר עליה סוכם מראש, בניכוי עמלת סליקה מוסכמת. מומלץ לערוך השוואה בין חברות הסליקה השונות, על מנת להפחית בעמלות ולזכות לשירות ולתנאים הטובים ביותר.

4. פתרונות שילוח - בטרם המעבר למתן שירותי סחר מרחוק יש לבחון את אפשרויות המשלוחים הקיימות, אל מול חברות השילוח. חשוב להתייחס להתחייבות ללוחות זמנים, תנאי השינוע, צורך בקירור, הובלות מיוחדות ואלמנטים רלוונטיים נוספים, על פי אופי המוצר. יש לקבוע את עלות המשלוחים ולקבל החלטה לגבי הטלת העלות על הלקוח באופן מלא או חלקי, או לחילופין גילום עלות המשלוח בעלויות המוצרים.

קרדיט תמונה: Image by rawpixel.com on Freepik

עולם-הקוסמטיקה-טיפוח-והבישום-עובר-לאונליין_1656426136.jpg

עולם הקוסמטיקה, טיפוח והבישום עובר לאונל...

המגמה הרווחת בעולם הגיעה גם ארצה כאשר לאחרונה יותר ויותר נשים מוותרות על הביקור ...

קרא עוד

נובמבר סייל: קונים אופנה מקומית כחולבן

חודש נובמבר, חודש הקניות הגדול כבר כאן - מדוע אפשר, כדאי וחשוב לקנות דווקא בימים...

קרא עוד