פרופ' חן שפירא - בינה מלאכותית תשנה את עולם הרפואה

פרופ-חן-שפירא-בינה-מלאכותית-תשנה-את-עולם-הרפואה_1708490981.jpeg

מערכת בינה מלאכותית ישראלית מסייעת לרופאים בחדרי מיון לקבל החלטות טיפוליות טובות יותר

חדרי מיון ידועים כמקומות עמוסים ולחוצים, שם צוותים רפואיים צריכים לקבל החלטות טיפוליות קשות תוך זמן קצר. כתוצאה מכך, תהליך האבחון עלול להיות לא מיטבי, ואף להוביל לטעויות ולנזק לחולים.

חברת QUAI.MD הישראלית פותחה במטרה להתמודד עם אתגרים אלה. המערכת הייחודית של החברה משלבת ידע רפואי מבוסס ראיות, פרוטוקולים רפואיים בינלאומיים, ובינה מלאכותית, כדי לספק לרופאים המלצות טיפוליות מותאמות אישית לכל חולה.

המערכת עובדת בצורה פשוטה: לאחר שהרופא מזין את נתוני החולה, המערכת מנתחת את המידע ומציגה לו את ההמלצות הטיפוליות הרלוונטיות ביותר. ההמלצות מבוססות על מגוון רחב של גורמים, ביניהם גיל החולה, מין, היסטוריה רפואית, תסמינים, וממצאי בדיקות.

בנוסף, המערכת מציגה לרופא הסבר מפורט על ההיגיון מאחורי כל המלצה, וכן את המקורות המדעיים עליהם היא מבוססת. "זה מאפשר לרופא לקבל החלטות טיפוליות מושכלות יותר, תוך ביטחון עצמי גבוה יותר," מסביר ד"ר גולן יונה, מנהל הטכנולוגיה והבינה המלאכותית של QUAI.MD.

חברת QUAI.MD נוסדה בשנת 2022 על ידי פרופ' חן שפירא, ד"ר גולן יונה ושלומי עוזיאל. החברה גייסה עד כה 5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון.

פרופ' שפירא, רופאה מומחית ברפואת ילדים ובעלת ניסיון של למעלה מ-35 שנה בתחום הבריאות, מספרת שהיא גאה מאוד במערכת של QUAI.MD. "אני מאמינה שהמערכת שלנו יכולה לשפר משמעותית את איכות הטיפול בחולים, ולהציל חיים," היא אומרת. "אנחנו עובדים קשה כדי להביא את המערכת שלנו לבתי חולים נוספים ברחבי העולם, ולעזור לרופאים ולמטופלים בכל מקום."

לצד פעילותה בחברה, פרופ' שפירא היא גם אמא לארבעה בנים, שניים מהם שירתו במילואים במהלך מבצע "צוק איתן". "היה לי חשוב לתמוך בבני ובכלות שלי בזמן המלחמה," היא אומרת. "אני גאה בהם מאוד על תרומתם לביטחון ישראל."

פרופ' חן שפירא היא דוגמה ומופת לנשים יזמיות בתחום הבריאות. היא משלבת בהצלחה קריירה פורצת דרך עם חיי משפחה עשירים. סיפורה מעורר השראה ומראה שעם נחישות, אמונה ורעיונות טובים, אפשר לשנות את העולם.

  • חן שפירא
  • ד