כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי?

כמה-זמן-לוקח-לטעון-רכב-חשמלי_1618896934.jpg

להבין כמה זמן לוקח לטעון מכונית חשמלית בדיוק כמו לשאול, "כמה זמן לוקח לחצות את הארץ?" זה תלוי אם אתה נמצא במטוס או ברגל. זמן הטעינה תלוי בשלל משתנים, רבים מהם ניואנסים - אפילו אורך כבל הטעינה יכול להשפיע עליו - ההופכים את מתן התשובה המדויקת לבלתי אפשרית. אבל אנחנו יכולים לתת לך כמה הנחיות אמינות.

בהתעלם מכמה מהמשתנים הנמוכים יותר, זמן הטעינה של הרכב מסתכם בשני גורמים עיקריים: מקור הכוח ויכולת המטען של הרכב. תנאי הסביבה משחקים חלק קטן יותר, כאשר קיצוני מזג האוויר הקר והמזג האוויר מוסיפים לזמן הטעינה.

מקור כוח לרכב החשמלי

נתחיל ממקור החשמל. לא כל שקעי החשמל נוצרים שווים. השקע הנפוץ של 120 וולט, 15 אמפר במטבח הוא לשקע 240 וולט שמניע מייבש חשמלי כמו שאקדח השפריץ הוא לצינור גינה. תיאורטית כל הרכבים החשמליים יכולים לטעון את הסוללות הגדולות שלהם מהשקע המטבח הסטנדרטי, אך תארו לעצמכם לנסות למלא חבית של 55 ליטר באקדח נתיזה. טעינת סוללת EV עם מקור של 120 וולט - אלה מסווגים כרמה 1 על פי SAE J1772, תקן שמהנדסים משתמשים בו לתכנון רכבים חשמליים - נמדדת בימים ולא בשעות.

אם אתה הבעלים של מכונית חשמלית  EV, או שאתה מתכנן להיות בעלים, יהיה לך חכם לשקול להתקין בבית פתרון טעינה ברמה 2-240 וולט, מינימלי. חיבור אופייני לרמה 2 הוא 240 וולט ו -40 אמפר. בעוד שפחות מגברים נחשבים עדיין לרמה 2, סביר להניח שמעגל 40 אמפר יביא למקסימום מטענים מובנים של EV (יותר על אלה בעוד דקה). מכיוון שאם אתה לא ממקסם את האפקטיביות של המטענים המשולבים ברכב, מקור חשמל נמוך מהאופטימלי הוא למעשה לוח מגביל שמאריך את זמן הטעינה.

זמן הטעינה לרכב מסתכם בשני גורמים עיקריים: קיבולת מטען ומקור חשמל

לטעינה המהירה ביותר האפשרית, תרצה לחבר למטען מהיר DC. אלה המקבילים למילוי EV של מילוי הקנה בצינור כיבוי. זרם קטלני בהחלט של זרם זרם זרם נשאב לסוללת המכונית, וטווחי קילומטרים נוספים בסדר קצר. מגדלי ה- V3 של טסלה מזרימים עד 250 קילוואט, ודפיברילטורי הרכב של אלקטריק אמריקה מריצים כוח של עד 350 קילוואט . אבל, כמו כל טעינה, הזרם מוחזר לאחור כאשר מצב הטעינה של סוללת הרכב (SoC) נמוך או גבוה. ויכולתם של הרכבים לקבל טעינת DC משתנה מאוד. פורשה טייקאן, למשל, יכולה לטעון עד 270 קילוואט, ואילו Chevy Bolt EV יכול לנהל 50 קילוואט בלבד (והוספת יכולת זו עולה 750 דולר נוספים).

כאשר ה- SoC של מצבר הרכב נמוך מ- 20 אחוזים ומעלה מ- 80 אחוזים, קצב הטעינה של מטען מהיר DC מאט במידה ניכרת; זה מייעל את חיי הסוללה ומגביל את הסיכון להטענת יתר. זו הסיבה, למשל, יצרנים טוענים לעתים קרובות כי טעינה מהירה תביא אותך ל -80 אחוז תוך 30 דקות.

20 אחוז אחרונים אלה עשויים להכפיל את הזמן שאתה מתחבר למטען המהיר. הרומן הגוזל זמן של מילוי סוללה מוחלט באמצעות מטען DC הופך אותם לניצול הטוב ביותר באותם הימים שבהם יש לך חרדה ממגבלת טווח המכונית שלך, או כשאתה נוסע וצריך להתמלא כדי להגיע ליעד שלך. טעינה בבית בן לילה היא פיתרון טוב יותר לקבלת מיץ שתזדקק לו לנהיגה מקומית יומית.

קיבולת מטען לרכב חשמלי

ישנה תפיסה מוטעית נפוצה שהדבר שתחבר למכונית חשמלית הוא ה"מטען ", כשלמעשה יש במכונית מטען סוללות הממיר את החשמל מהקיר לזרם חשמל כדי לטעון את הסוללה. מטענים על סיפון מטפטפים את הסוללה בצורה בטוחה ויש להם דירוג כוח משלהם, בדרך כלל בקילוואט. אם למכונית יש מטען של 10 קילוואט וסוללה של 100 קילוואט, תיאורטית ייקח 10 שעות לטעון מצבר מדולדל לחלוטין.

כדי לאמוד את זמן הטעינה האופטימלי של EV ספציפי, אתה מחלק את מספר הקוט"ש של קיבולת הסוללה לפי דירוג ההספק של המטען המשולב, ואז מוסיף 10 אחוזים להפסדים הקשורים לטעינה. זאת, כמובן בהנחה שמקור החשמל יכול למקסם את המטענים.

מטענים אופייניים על הלוח הם לפחות 6.0 קילוואט, אך חלק מהיצרנים מציעים כמעט כפליים מכך. לדוגמה , ביצועי טסלה דגם 3 הנוכחי , למשל, כוללים מטען של 11.5 קילוואט, אשר יכול לנצל באופן מלא מעגל של 240 וולט, 50 אמפר כדי להטעין את הסוללה של 80.5 קילוואט, ואילו דגם 3 סטנדרט פלוס מצויד עם 7.6. מטען של קילוואט. ביצוע מתמטיקה של זמן טעינה מצביע על כך שייקח בערך באותו זמן למלא את הסוללות של שתי המכוניות, אם כי מודל הביצועים גדול ב -50 אחוז. היופי במקור חשמל מותאם היטב ובמטען המשולב הוא שאתה יכול לחבר את החשמל לבית עם סוללה כמעט מדוללת ולהמתין לך סוס טעון לחלוטין בבוקר.

תוכל גם למצוא זמני טעינה משוערים בחלק מאתרי האינטרנט של יצרני EV. מיני, למשל מפרט זמני טעינה למיני קופר אלקטריק הקרובה בכמה דרכים שונות. היא טוענת טעינה של 36 דקות עד 80 אחוז בתחנת טעינה מהירה ברמה 3 עם עד 50 קילוואט; 20 אחוז לשעה בתחנת טעינה ברמה 2 ביתית או ציבורית עם עד 7.4 קילוואט; וגם 15-25 קילומטרים של טווח לשעה בתחנת רמה 2. אך בשום מקום לא מצוין מאיזו SoC הסוללה נמצאת כאשר הטעינה מתחילה.

אין ספק שיצרנים מתישהו יסתפקו במדד יחיד לביטוי זמני טעינה. אבל בינתיים, דעו כי מילוי הסוללה של EV עדיין לוקח הרבה יותר זמן מלמלא את מיכל הדלק של מכונית המונעת על ידי דלק, לא משנה איך ואיפה תעשו זאת היוצא מן הכלל הוא עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמלים שיכולים היום לטעון את הסוללה במומצע של 80% תוך כחצי שעה וזה בתנאי שהרכב שלכם תומך בטעינה מהירה.

לרכישה והתקנת עמדות טעינה בחניונים, משרדים, מפעלים או בבית צרו עימנו קשר: https://evcar.co.il

  • עמדת טעינה לרכב חשמלי
כל-הסיבות-מדוע-כדאי-ללכת-לספא_1593611127.jpg

כל הסיבות מדוע כדאי ללכת לספא

תחום הבריאות צמח בשנים האחרונות במהירות ונחשב לאחת התעשיות הנחשבות בשוק. מכוני ס...

קרא עוד
רשם-החברות-איתור-חברה-נסח-חברה_1619614982.jpg

רשם החברות איתור חברה - נסח חברה

צריך בדיקת נסח חברה? לחץ כאן לרשם החברות 

קרא עוד
כיצד-אוכל-למצוא-קבלן-שיפוצים-טוב_1593528251.jpg

כיצד אוכל למצוא קבלן שיפוצים טוב ?

במאמר זה ניתן טיפים למציאת קבלן שיפוצים לביתך או לעסקך . אומרים ששינוי הוא דבר ...

קרא עוד