משטחי שיש: 9 טיפים לבחירת לוח שיש לבן

משטחי-שיש-9-טיפים-לבחירת-לוח-שיש-לבן_1623827714.jpg

בכל הנוגע לבחירת משטחי מטבח , השיש נותר הבחירה המובילה עבור בעלי בתים רבים. אין זה מפתיע כי משטחי שיש ומשטחי גב הם כה פופולריים - החומר מושך אוהדים כבר אלפי שנים.

"השיש הוא חומר טבעי עם מגוון רב ,למרות שהיום מאוד פופלרי שיש אבן קיסר שמיותר באופן לא טבעי, תלוי באיזה מינים תבחרו ובאופן גזירתו", אומר ראסל גרובס , האדריכל הראשי מאחורי גרובס ושות '. "זה יוצר דפוס טבעי ממש יפה, שאינו מקבל איתו. הרבה חומרים מלאכותיים. "

בין אפשרויות השיש, השיש הלבן לוקח את העוגה. "לא תמצאו שום דבר לבן בטבע כמו שיש לבן למטבח", מוסיף אוון נוסבאום, סגן נשיא ב- Stone Source בניו יורק. "אתה פשוט לא מקבל את הצבע והסוג הזה של שום סוג אחר של אבן טבעית."

אבל שיש אינו מוצר מושלם. גולות איכותיות, כמו המוצרים המפורסמים בעולם מקאררה שבאיטליה, אמנם צפופות ויחסית נקבוביות - מה שהופך אותן לעמידות ועמידות בפני כתמים - אך יש להן גם חולשות. סלע מטמורפי שאינו מלוטש, שיש מורכב בדרך כלל מסידן פחמתי (אותו מרכיב המשמש בנוגדי חומצה כגון Tums) או מגנזיום פחמתי, המגיבים לחומצות. נוזל חומצי למטבח כמו מיץ לימון או חומץ יכול לחרוט שיש, ולהשאיר סימן לבנבן ומשעמם במקום בו אכל מעט את פני השטח, גם לאחר אטום השיש.

אבל כל עוד אתה בוחר בקפידה, יודע למה לצפות, ומטפל במשטחי שיש לבנים, הם יכולים להיות בחירה יפה ופונקציונלית עבור עיצוב המטבח שלך שנמשך כל החיים.

קדימה, ריכזנו טיפים מומחים כיצד לבחור את לוח השיש המושלם - אז אם אתם בשוק למשטחי שיש, המשיכו לקרוא!

1. אם אתה מודאג לגבי כתמים, הדבק עם שיש לבן.

אף על פי שאנשים רבים חושבים אוטומטית על אבן שמנת ולבנה כאשר הם חושבים על שיש, "ישנם מאות זנים", , כולל סוגים של טאופ, ירוק, זהב. , אדום ושחור. אולם עבור משטחי מטבח משיש, נוסבאום ממליץ בדרך כלל להדביק שיש לבן. מכיוון שתחריט חומצה מותיר חותם לבנבן, הוא מורגש הרבה יותר בשיש צבעוני מאשר בשיש לבן. "שמנו אלף אזהרות על כל שיש כהה או שיש לא לבן המשמש למשטחי מטבח", הוא אומר, "אבל זו בחירה אישית."

בעוד ששיש לבן איטלקי קלאסי כמו Calacatta ו Statuario הם בדרך כלל באיכות מעולה ורעיון מטבח מעולה, Nussbaum מציין כי גולות איכותיות באותה מידה זמינות קרוב יותר לבית, כולל ורמונט דנבי וקולורדו יול.

2. שקול כיצד לוחות השיש השונים יתאחדו.

כל לוח אבן שונה במקצת, לכן אידיאלי לבחור את חלקי האבן המדויקים שישמשו את משטחי העבודה שלכם. "שיש - בחירת הלוחות והבנת היכן הווריד ימוקם על השיש", "אתה רוצה להציב את הסימנים בצורה אמנותית כך שזה יהיה כמעט כמו ציור."

יחד עם זאת, חשוב לבחון כיצד חתיכות שונות מתאחדות. "ככל שתוכל לקבל את היצירה ארוכה יותר ללא תפרים, כן ייטב", "אם יש לך תפרים, זה תמיד נחמד להזמין את השיש", כך שלפיסות הסמוכות מראה מראה.

3. קחו בחשבון דפוסי עורקים.

כל מחצבה שונה, אך ניתן לחתוך סוגים מסוימים של גושי שיש בשתי דרכים שונות להשגת דפוסי עורק ייחודיים. חתך צולב, או חיתוך פלורי, מביא ללוחות אבן עם "תבנית פרחונית פתוחה", שנראה אקראי למדי ואידיאלי להתאמת ספרים. חתך וריד, או סטריאטו, פורס את הבלוק בדרך השנייה כדי להשיג מראה לינארי ופסי.

4. ניתן לשנות את מראה השיש בגימורים שונים.

"כל תעשיית האבן עברה גל עצום של טכנולוגיה והיא הופכת את המוצר", קיימות כיום דרכים מתמיד לגימור אבן, כולל טכניקות צחצוח וליטוש שונות. מרקם דמוי קליפת תפוז אפשרי, הוא מציין, אשר "יכול להיקרא גימור עור, מוברש או שטיפת נהר."

אבל הבחירות הפופולריות ביותר נותרו מלוטשות, שנראות מבריקות, או מושחזות, שנראות מט. לבעלי בתים המודאגים מתחריט חומצה, מומלץ על גימור מושחז. "בגימור מלוטש, תחריט יהפוך אותו למעמום ויהיה גלוי יותר", הוא אומר. "עם מושחז, אתה משעמם גימור משעמם כבר, אז זה מסווה אותו."

5. שקול לעקם את הקצוות של משטח השיש שלך.

מלבד היופי הטבעי שלו, יש סיבה שהשיש היה כה פופולרי לפיסול: קל לעבוד עם כלים. הוסיפו למשוואה מכונות כרסום בקרת מספרי מחשב מודרניות וכמעט כל דבר אפשרי לקישוט המטבח.

ישנם אינספור פרופילי קצה לבחירה, מומלץ קצה קל יותר, המוריד את החדות מפינה ישרה של 90 מעלות. בעל פרופיל של חצי מעגל, הוא גם זוכה מועדף ופונקציונאלי נצחי. "אבנים קשות כמו שיש שבירות, כך שאם אתה פוגע בפינה של 90 מעלות עם משהו קשה, זה יתפוצץ", הוא אומר. "עם עקומה, זה מאוד לא סביר שזה יהיה שבב."

כדי לתת לאבן דקה אינץ 'מראה של לוח עבה יותר, כי ניתן להשתמש במפרק מיטר בקצה המשטח כדי להוסיף פנים עבות יותר עם מראה כמעט חלק. "אתה יכול לבנות חתיכה יפה ועבה למראה מבלי שתצטרך להשתמש בלוח עבה," הוא אומר.

6. התקשרו למתקין השיש לקראת הביקור שלכם.

"התקשרו למתקין השיש מראש בכדי לברר האם יש להם לוחות שיש העונים על הצבע, הסוג, הצילומים המרובעים והממדים הנחוצים לכם", מציע מעצב הפנים מבוסס טורונטו פריס רפולי . "ספר להם כשאתה בא ובקש מהם לארגן סיור [שם מישהו] מצביע על לוחות השיש השונים שיש להם. זה גם יאפשר לספק להוציא את גולות הלוחות השונות שלהם מראש, כך שכאשר אתה מגיעים הם לוקחים אותך ישירות לבחירות העונות על צרכיך. "

7. דע את ההבדל בין סדקים לסדקים בשיש שלך.

סדקים הם סימן לכך שהשיש הוטל או שטופל בצורה לא נכונה. סדקים, לעומת זאת, שונים לחלוטין. "סדק שונה מסדק בכך שהוא מאפיין טבעי באבן ואינו משנה את מישור משטח השיש", אומר רפולי. "אתה אמור להיות מסוגל להחליק את הציפורן על פני סדק מבלי שהוא יתפוס. תלוי במראה שאתה מנסה להשיג, סדקים עשויים להיות מקובלים - נניח, אם אתה מחפש אבן שתעניק לך מראה כפרי יותר. סדקים אל תשנה את שלמות האבן; הם חלק מאופי האבן. "

8. שאלו על מקור השיש.

"בימינו, שיש לבן כמו Calacatta ו Statuario מבוקש כיום. ככאלה, יש ספקי שיש שיקראו לשיש הלבן שלהם עם הוורידים שיש Calacatta. אבל זה לא יהיה אותנטי, אלא רק אבן לבנה עם ורידים שמקורה ב סין או איזשהו חלק אחר בעולם ", מסביר רפולי. "מקורו של קלקטה אמיתי ממחצבות הרים בקרארה, איטליה. הדבר נכון גם לגבי סטטואריו: מקור השיש האמיתי מקורו באיטליה."

9. שמרו על משטחי השיש באמצעות גימור אטום.

גימור משטחי שיש עם אוטם חודר חיוני לביצועים ארוכי טווח. חומצות עדיין יחרטו את פני השטח, אך אם למשטח יש גימור מושחז, בדרך כלל ניתן להסיר סימן חרוט על ידי קרצוף בעזרת משחת שביט באמצעות כרית סקוטש-בריט, הוא אומר.

אם מדובר במשטח מלוטש, זה ידרוש שוחקים ומיומנות טכנית שונה כדי לנקות את השיש , שעדיף להשאיר לאיש מקצוע. אם השיש אכן מקבל כתם, לעתים קרובות ניתן להסירו בעזרת עופות אלקליין המושכים בהדרגה את החומר הפוגע מהאבן בזמן שהוא מתייבש. אבל כל אחת מההתערבויות הללו גם תפשיט את האיטום, הוא מציין, ולכן יש להחיל אותו מחדש לאחר התיקון.

"הדבר הטוב בשיש הוא שתמיד אפשר לשייף אותו או ללטש אותו שוב," אומר גרובס. "עם הרבה חומרים אחרים, ברגע שאתה פוגע בו, אתה לא יכול לעשות את זה."

  • שיש למטבח
מספרי-הבנקים-בישראל_1633932886.jpg

מספרי הבנקים בישראל

רשימה מעודכנת של מספרי הבנקים בישראל הנתמכים במס"ב - או לצורך העברות בנקאיות וחי...

קרא עוד
כל-הסיבות-מדוע-כדאי-ללכת-לספא_1593611127.jpg

כל הסיבות מדוע כדאי ללכת לספא

תחום הבריאות צמח בשנים האחרונות במהירות ונחשב לאחת התעשיות הנחשבות בשוק. מכוני ס...

קרא עוד
הובלת-דירות-כל-מה-שחשוב-שתכירו-רגע-לפני-שתבחרו-את-המובילים-שלכם_1604931001.jpg

הובלת דירות - כל מה שחשוב שתכירו רגע לפנ...

אנשים רבים בוחרים את מובילי הדירה שלהם באופן שרירותי ללא בדיקות אודות רמתם המקצו...

קרא עוד