4 אזורים עיקריים בכל בית בהם עשויות להיווצר בעיות אינסטלציה

4-אזורים-עיקריים-בכל-בית-בהם-עשויות-להיווצר-בעיות-אינסטלציה_1611429361.jpg

 

כמעט בכל אזורי הבית נמצאות מערכות אינסטלציה, אך קיימים ארבעה אזורים בהם כדאי להעניק תשומת לב רבה וחדה יותר לבעיות העשויות להופיע.

בעיות אינסטלציה בחדר אמבטיה / שירותים ומטבח

אילו מקומות בהם ממוקמת הצנרת העיקרית, בה מתרכזת רוב כמות המים בבית. מה שמוביל לסיכוי גבוה יותר להיווצרות של בעיות כמו נזילות, פיצוץ צינור או סתימות למיניהן. מומלץ מאוד לעשות שימוש בזרם נמוך של המים במקומות מרכזיים אלו.

הקפידו לבחור אינסטלטור מקצועי ומורשה, גם אם מדובר בתיקון פשוט וקטן. זה אמנם עשוי לעלות יותר באותה נקודת זמן, אך זה יפחית באופן משמעותי את הסיכוי לבעיות נוספות בהמשך עקב עבודה לקויה.

בעיות אינסטלציה בדוד מים

זהו אזור נוסף בהן עלולות להיווצר נזילות רבות, עקב גופי חימום וחיבורים שונים להעברת כמות מים רבה המתרכזת בו. אחת הבעיות העיקריות העשויות להיגרם בדודי מים, היא קורוזיה. בעיה זו מופיעה לרוב לאחר שש-שמונה שנים ומאופיינת בהידרדרות של רכיבים חשמליים בדוד ובתפקודו. כמו כן, חשוב לדעת שבמקרים בהם המים בדוד לא מתחממים כראוי, רצוי לבדוק את גוף החימום או התרמוסטט, ההחלפה שלהם היא די פשוטה ומשתלמת.

בעיה נוספת העלולה להופיע בדוד המים, היא הצטברות של משקעים בתחתית מיכל המים, דבר המוביל לרעשים מהדוד ואף לריח רע. לאינסטלטור אשר תבחרו להעסיק צריכות להיות שתי אופציות פעולה – אחת, להחליף את כל יחידת הדוד בחדשה. השנייה, לנקז את מיכל המים החוצה. שתי פעולות אלו עשויות לשפר את יעילות הדוד ולהאריך את חיי תפקודו.

בעיות אינסטלציה בביוב ומערכת הספיגה

אזורים אלו מפנים למעשה את הפסולת מהבית. מערכת הספיגה/שאיבה מחזיקה שנים רבות, אך חשוב מאוד לתחזק ולשטוף אותה במהלך אותן שנים, לפחות אחת לשנתיים. לעיתים ייווצרו סתימות במשאבה ובכדי לפתוח אותה, יש לבצע שאיבה באופן ידני. לאחר מכן חשוב לתקן או להחליף את המשאבה כדי להפחית את הסיכוי שבעיה זו תחזור.

לגבי מערכת הביוב - חשוב לדעת כי מערכות הביוב מתוכננות ומנוהלות על ידי העירייה המקומית, אך בצינור המחבר בין מערכת הביוב שלכם לצינור הראשי של העיר, עשויות להיווצר בעיות סתימה. הימנעו משטיפה של חפצים גדולים או מוצקים בשירותים והשתדלו לנקות את צינור הניקוז שלכם על בסיס קבוע, על מנת להפחית את הסיכון לסתימה בצינור הראשי המוביל אל ביתכם.

בעיות אינסטלציה במערכת האינסטלציה החיצונית

נזילות וסתימות או צינורות קפואים בצנרת החיצונית של ביתכם נוטות להציף את החצר או מרתף הבית במים, מה שעלול להוביל לנזקים גדולים. ודאו היטב כי מערכת הצינורות החיצונית לביתכם מנוקזת וכבויה למשך חודשי החורף הקרים ואף החליפו את כל השסתומים והחיבורים השבורים לפני שנזילה גדולה מתרחשת. נזקים מסוג זה, עשויים לגבות מחיר יקר מאוד. לכן, חשוב שתקפידו על תחזוקה רציפה של מערכות ההשקיה והצינורות גם בעונות הסתיו והאביב, בכדי להפחית את הסיכון לנזילות.

לסיכום, בעיות בצנרת ונזילות עשויות להתרחש כמעט בכל אזור בבית, עם זאת, רצוי להתמקד ולשים לב בעיקר לאזורים מסוימים – המטבח, חדר הרחצה, הצנרת החיצונית ודוד המים. יש להעסיק אינסטלטור מורשה ומקצועי שיטפל בתיקונים ובחששות בכל הקשור למערכות האינסטלציה בבית. חשוב לפעול בהתאם ולא להיות אדישים במידה וקיימת בעיה או חשש לבעיה באחת ממערכות האינסטלציה הללו.

  • בעיות אינסטלציה
  • אינסטלטור מומלץ
  • חוות דעת אינסטלטור
שירותי-מחשוב-לעסקים-קטנים_1615619002.jpeg

שירותי מחשוב לעסקים קטנים

הצלחה של עסק קטן תלויה לא פעם במידת היעילות שלו. כל מנהל של עסק כזה יודע שהוא צר...

קרא עוד
טכנאי-בר-מים-תמי-4-ואלקטרה-בר_1618897675.png

טכנאי בר מים תמי 4 ואלקטרה בר

שירותיו של טכנאי בר מים עד הבית במרכז וגוש דן בפרט, ובשאר אזורי השרות שאנו מספקי...

קרא עוד
sentinelone-מקבל-את-הדירוג-הכולל-הגבוה-ביותר-gartner-לשנת-2021-עבור-פלטפורמות-הגנת-נקודות-קצה_1640675671.jpg

SentinelOne מקבל את הדירוג הכולל הגבוה ב...

פתרון אבטחת הסייבר של SentinelOne כולל מניעה, זיהוי, תגובה וצייד המופעלים על ידי...

קרא עוד