השקעת נדלן מקומית בפריפריה – כל מה שכדאי לדעת

נכס נדל"ן לצורך השקעה הפך בשנים האחרונות ליעד מרכזי של ישראלים רבים אשר הבינו את הצורך בהכנסה פאסיבית קבועה, כמו גם את הפוטנציאל ההולך וגדל בשוק הנדל"ן המקומי אשר אינו מראה סימנים כלשהם של האטה.

שוק הנדל"ן בישראל הציג עליה חדה בת 11% במחירי הדירות לשנת 2021 ועליה דומה ואף משמעותית יותר צפויה גם בשנת 2022. על השאלה הנפוצה "מתי מומלץ להשקיע בנדל"ן?" התשובה הנכונה ביותר קרוב לוודאי תהיה "לפני עשר שנים", אך עם זאת גם בימנו יכולים משקיעים נבונים למצוא הזדמנויות השקעה טובות שמתאימות לעתים גם למשקיעים מתחילים ובעלי הון מוגבל, ולא רק למשקיעים מנוסים ובעלי ממון רב. לאלו וגם אלו, ריכזנו מספר טיפים מרכזיים שיוכלו לסייע בתכנון של השקעה חכמה בנכסי נדל"ן מקומיים באזורי הפריפריה בישראל.

נכס חדש VS נכס ישן

שכונות חדשות ופרויקטים חדשים בפריפריה תמיד יהיו מושכים ומבוקשים יותר על פני מבנים ותיקים ומיושנים, כאשר עלות השכירות האופציונלית תהיה לרוב גבוהה יותר, ובנוסף בעת רכישת דירה להשקעה אשר מיועדת להשכרה גם עלויות התחזוקה יהיו זולות יותר במרבית המקרים (דירה חדשה מקבלן מצויה בשנים הראשונות באחריות הקבלן לנזקי איטום, רטיבות, חשמל ונזקים נוספים). השכונות החדשות גם מושכות אליהן זוגות צעירים ואוכלוסיות במעמד סוציואקונומי גבוה יותר, מה שיגביר את הסיכויים לשוכרים יציבים כלכלית ולתשלום דמי שכירות בצורה שוטפת לאורך תקופה.

השקעה בנדל"ן מסחרי

במקרים רבים, כאשר המטרה המרכזית היא השקעה וגריפה של תשואה מניבה, דווקא נדל"ן מסחרי יהווה אפשרות מבטיחה יותר להשקעה כאשר רכישה של חנות או משרד להשכרה לרוב תדרוש הון נמוך יותר ובבחירה באזור מסחרי מבוקש, כך לדוגמא משרדים להשכרה בב"ש במתחם של גב-ים נגב, תציג לכאורה תשואה גבוהה יותר. לעתים במחיר העלות של דירה אחת , ניתן יהיה להעמיד שניים עד שלושה נכסים מסחריים, שיביאו להשקעת מולטי, המספקת רשת ביטחון ומשתלמת במיוחד.

תחבורה ונגישות

מה שהופך נכס נדלן לאטרקטיבי יותר בהשוואה לאחרים הוא אפשריות התעסוקה בקרבתו וכן ביציאה מן המטרופולין המוביל, מומלץ לבחור באזורים נגישים לערותי תנועה מרכזיים, כביש 6 ורכבת ישראל. כל אלו יאפשרו מגוון תעסוקתי רחב יותר, גם מעבר לגבולות היישוב/העיר/האזור הפריפריאלי וישפיעו על עלויות הנכס. רכישה של נכס על סמך עבודות מתוכננות, הן לפתיחת מקטע לכביש 6 והן על סמך התחייבות לתחנת רכבת עתידית, עשויים להניב להשקעה משתלמת בעתיד ולתשואה גבוהה בשל רכישה בזול ועליית שווי הנכס בהמשך.

תכנון חכם בהתאם למטרת ההשקעה

בעת רכישת נכס נדל"ן להשקעה חשוב להכיר כי קיימים שני ערוצי תשואה מרכזיים:

  1. רכישה לצורך מכירה בטווח זמן מוגדר מתוך ציפייה לעליית שווי הנכס בטווח הזמן האמור. רכישה כזאת מצריכה הבנה מוקדמת בענף, היכרות עם אזור ההשקעה והפרמטרים המשפיעים על מחירי הנדל"ן וכן עלויות של מיסוי מקרקעין וכו'.
  2. רכישה לצורך השכרת הנכס המצריכה תחשיב עלויות המביא בחשבון הון עצמי, עלויות מימון ומשכנתא, שכירות צפויה מן הנכס, עלויות תחזוקה ותפעול.

בשני המקרים אין מדובר בצעד של מה בכך, והתכנון והידע המקדים מהווים ערוץ מרכזי להצלחת ההשקעה ולרוב מומלץ אף להיוועץ בגורמים מקצוע מנוסים המתמחים בכל הנוגע לנדל"ן מניב.

  • נדלן מניב
  • חברת נדלן מניב
  • משרדים להשכרה

מוזמנים לבקר באתר הרשמי של חברת הנדלן המניב "גב-ים" Gav-yam.co.il