כיצד לטפל בעור אדום, רגיש שסובל מרוזציאה?

כיצד-לטפל-בעור-אדום-רגיש-שסובל-מרוזציאה_1578297390.jpg

כיצד לטפל בעור אדום, רגיש שסובל מרוזציאה?

המוצרים הטובים ביותר לטיפול בעור לרוזציאה

מתמודדים עם עור רגיש מגורה עם נטייה לאודם בלחיים? יש לך כנראה מיליון שאלות שאתה רוצה לשאול ברגע זה, איך בדיוק קרה ולמה יש לך את זה. למרבה הצער, רוזציאה הוא  מצב עור לא טוב, הגורם שלו לא בדיוק נקבע ואין שום תרופה ידועה נכון לרגע זה. "רוזציאה עדיין לא מובנת לחלוטין", מסבירה רופאת עור מוסמכת. "אך אנו יודעים שאנשים הסובלים מרוזציאה עלו להם רמות של חלבונים דלקתיים המכונים קתליצדינים בעורם, התורמים לאדמומיות, כלי דם מורחבים שגורמים לבליטות מצב דלקתי גורמם ללחיים האדומות שאנו רואים בחולים עם מצב זה. הנטייה לרוזציאה היא ככל הנראה גנטית, אך גורמים סביבתיים ואורח חיים בהחלט משחקים גם הם תפקיד. "

בעוד שטיפולים ברוזציאה לעיתים רחוקות הם קבועים, החדשות הטובות הן שיש דברים שתוכלו לעשות כדי להקל על הסימפטומים. כאן, הנה כמה טיפים כיצד לטפל באדמומיות ולטפל בעור שלך אם יש לך מצב זה.

טיפולים ברוזציאה

אם אתה חושד שיש לך רוזציאה, הצעד הראשון הוא לדבר עם רופא העור שלך כדי לקבל אבחנה ברורה ולדון באפשרויות הטיפול שלך. למרבה המזל, עם הטכנולוגיה של ימינו, ניתן לשלוט או להפחית את תסמיני הרוזציאה באמצעות מוצרים ללא מרשם. "ישנם כמה טיפולים ללא מרשם זמינים כיום. אני חושב שהבלבול הוא איך להשתמש בהם, בגדול אם את משתמשת במוצר ללא מרשם "ואינך רואה שיפור למרות השימוש בתכשירי ה- OTC שלך במשך שישה עד שמונה שבועות, מומלץ אז לסובע פגישה עם רופא עור ולדון באפשרויות אחרות," .

לאנשים עם תסמינים חמורים יותר, רופאים ממליצים לחרוג ממוצרי מרשם ולשקול לייזרים שמכוונים לאדמומיות ודלקת, כמו גם לטיפולי אור - כמו IPL (אור פועם אינטנסיבי), BBL (אור פס רחב) ו- PDT (טיפול פוטודינמי). "טיפולים אלו יכולים לחולל פלאים עבור חולים עם אדמומיות. הם באמת עוזרים בשיפור המצב ולאורך זמן ויכולים באמת לעזור לנרמל את העור. חלק מהמטופלים יכולים להפסיק להשתמש במוצרי ה- OTC או המרשם שלהם לאחר סדרה של טיפולי לייזר, "היא מסבירה.

טיפים לטיפול בעור שנוטה לרוזדאה

בין אם אתה משתמש בתרופות מרשם ובין שאתה עובר טיפול בלייזר לרוזדאה, בניית משטר לטיפול בעור אמור להיות חלק מתכנית הטיפול שלך. "טיפוח העור הוא חיוני לחלוטין ומוערך לחלוטין לדעתי. אם אתה לא דואג לעור שלך, במיוחד לאלו שיש להם ורדאה עם מחסום מובנה ודלקתית, העור רק יחמיר ככל שיחלוף הזמן, "אומרים רופאים. רוזציאה הוא מצב כרוני. נזקי שמש מצטברים, נזקים סביבתיים והזדקנות ייגבו את מחירם והעור לא יוכל לפצות על הנזק ולשקם את עצמו.

להלן טיפים לטיפול בעור של רופאי עור בתחום:

1. אל תפחדו להשתמש במוצרי טיפוח עור.

"חולי רוזציאה מהססים לעתים קרובות לשים משהו על עורם",. "אבל גם אם יש לך רוזציאה והעור שלך עשוי להיות רגיש, חשוב מאוד להשתמש במוצרי טיפוח לעור. טיפוח העור הוא כמו פעילות גופנית; אסור באמת להפסיק. ברגע שמצבך ישתפר, נוכל להמליץ ​​על מוצרים שונים, אך עצירה אינה אפשרות. "

באשר לאילו מוצרים עליך להשתמש, מומלץ לעבור לניקוי ולחות. "בימינו זה כנראה לא מספיק רק לנקות ולחות במוצרים." המטרה תהיה למצוא מוצרים שיכולים לעזור לעור שלך להיות בריא יותר לאורך זמן. לדוגמה, מוצרים שיעזרו להפחית את הדלקת, להילחם בנזקי רדיקאלים חופשים ולהגביר את ייצור הקולגן, " לצורך כך מומלץ להשתמש בניקוי שמגן על העור,כגון סרום או קרם אנטי דלקתי / נוגד חמצון, קרם לחות וכמובן קרם הגנה."

2. היזהרי ממוצרים שעלולים לגרות את העור.

מומלץ לשמור על שגרת טיפוח העור והכי פשוט לקרוא את תוויות המוצר שלך. "פשוט תמיד טוב יותר,". "נסי להגביל את כמות המוצרים ואת כמות המרכיבים ששמת על העור שלך."

עצה נוספת? חפש מוצרים שמנוסחים באופן ספציפי לעור נוטה לאדמומיות או רגישות, מכיוון שמוצרים אלה בדרך כלל עוזרים להרגיע את העור ועוזרים להגן על העור. " עדיף מוצרים עם מרכיבים אנטי-דלקתיים או אנטי-אדמומיות שיכולים גם לחזק את העור, כמו ניאצינמיד. מרכיבים אנטי-דלקתיים נוספים אותם יש לחפש כוללים אלנטואין, תמצית ליקוריץ, תה ירוק ורזברטרול. קרם לחות עם קרמידים הוא המפתח לדעתי. "

3. אם עליך להשתמש במוצרי טיפול אחרים.

רק בגלל שיש לך עור רגיש, אין פירושו שאתה לא יכול להשתמש במוצרים אחרים עם רכיבים חזקים כמו רטינול וחומצות הידרוקסי. רק וודא שאתה משתמש בהם נכון ובמשורה. להלן כמה טיפים :

לקרמים רטינול וסרומים וקרמים אנטי אייג'ינג אחרים

"רוב האנשים עם רוזציאה מהססים להשתמש בקרמים המכילים רטינול, אבל אם את יכולה לפעול למען התאמת העור שלך לשימוש ברטינול, זה רק יועיל לעור שלך בטווח הרחוק. אני ממליצה להתחיל לאט (אולי פעם או פעמיים בשבוע) ולהשתמש ברטינול בעל עוצמה נמוכה (כן, זה עדיין יעבוד). נסי לחות מייד לאחר מכן. הרטינולים הם בוני קולגן, וכפי שדיברנו קודם, זה יעזור לעור שלך בטווח הרחוק וישפר את רוזציאה שלך על ידי יצירת עור בריא עם כלי דם תקינים יותר. "

לסרום נוגדי חמצון / ויטמין C

"בהחלט כדאי לך לנסות להשתמש בכל יום. הם לא רק מתקנים נזק רדיקאלי חופשי, אלא הם גם עוזרים במניעתו. זה מדהים כמה סרומים וחומרי לחות המכילים נוגדי חמצון נמצאים בשוק. חשוב למצוא אחד שמנוסח היטב ולהיצמד אליו. בדרך כלל אני ממליץ להשתמש בסרום נוגד חמצון או ויטמין C תחת קרם לחות כדי למנוע גירוי ולשמור על מחסום עור חזק. נראה שזה נראה מצוין עבור המטופלים שלי! "

עבור AHAs ותיקים אחרים

"אותה עצה שנתתי עבור הרטינולים. נסה את זה והלך נמוך ואיטי. אין צורך למהר ולהשתמש בניסוח החזק ביותר; אולי אף פעם לא תגיעי לשם. אני מעדיפה פילינגים כימיים לסוגי עור נוטים לרוזציאה על פני הקרצוף המכני. נסי מוצרים עם חומצה מנדלית, לקטית או גליקולית. שוב, יש גם לחות. אם העור שלך לא סובל את זה, נסה שוב פעם אחרת. חשוב שלא תגרו את העור יתר על המידה, מה שעלול לעורר דלקת ולהחמיר את האדמומיות. המטרה לטווח הארוך תהיה לשפר את העור לאורך זמן, כך שיום אחד לא תזדקקי למוצרים המיועדים רק לרוזציאה או לעור רגיש. "

לטיפולים במקום אקנה

"אל תהסס להשתמש באלה במידת הצורך. אני מעדיפה את אלה עם גופרית ורסורצינול, אך זכרו, טיפול במקום לא יעזור לבקרה ארוכת טווח על מצבכם. אם אתה נוטה לרוזדאה, הטיפול בכל העור בכל יום הוא המפתח. המטרה תהיה להזדקק לטיפול נקודתי בהזדמנות נדירה. "

4. השתמש בקרם הגנה באדיקות.

כאילו לא דיברנו על כך מספיק, השימוש בקרם הגנה מפני השמש, "יתכן שעדיין לא ניתן להבין את השפעתו עד הסוף על רוזציאה, אך אנו יודעים כי נזקי שמש מצטברים ממלאים תפקיד",. "שימוש בקרם הגנה לא רק יעזור במניעת המצב בקרב חולים רגישים, אלא גם יעזור במניעת התלקחות והתפרצות אצל מי שנאבק בזה." היא גם מציינת כי אנשים עם עור רגיש נוטים להשתמש ב 100% קרם הגנה מינרלי. 

5. מצאי מה מחמיר את ההתלקחות שלך.

כל מטופל הוא שונה, ואילו אנו יודעים שדברים מסוימים מעוררים וחלקם פחות, באופן כללי, חלקם עשויים למצוא סיבה ספציפית. "שמש, חום, רוח, פעילות גופנית,  אלכוהול  ולחץ הם טריגרים שכיחים", "אבל יש המדווחים כי פרי, ירק, בשר או מוצר מסוים ייגרמו להתלקחות."

מלבד מציאת הטריגרים שלך והימנעות מהם ככל האפשר מומלץ גם לאכול נכון ולקחת תוספים שיכולים לשפר את בריאותך הכללית. "אכילת תזונה שאינה דלקתית ועשירה במזונות המכילים נוגדי חמצון, שומנים ושמנים טובים יכולה להשפיע מאוד על עורך ועל בריאותך הכללית."

  • עור אדום
  • רוזציאה
  • קוסמיטיקאית
  • אנטי אייג'ינג
  • טיפים לטיפול בעור