היכן ניתן לצרוך ולרכוש ספרים בימי סגר?

היכן-ניתן-לצרוך-ולרכוש-ספרים-בימי-סגר_1602740920.jpg

 

חובבי הקריאה הגדולים שבינינו ודאי לא היו זקוקים לימי סגר וריחוק חברתי על מנת להקדיש זמן משמעותי לקריאת ספרים, אולם אנו בהחלט זקוקים לפתרונות ונגישות לספרים חדשים וחומרי קריאה, אותם קשה יותר להשיג בימים בהם מרבית המשק סגור. בנוסף, ישנם לא מעט הורים בישראל שמבקשים לנצל את הזמן הרב מאוד של הילדים בבית על מנת לעודד קריאה, העשרה של אוצר המילים ושאר כלים חשובים בשעה בה החינוך והלמידה מתקיימים באופן לא אופטימלי, אם נאמר זאת בלשון המעטה. אז איפה וכיצד ניתן להשיג עוד ספרי קריאה חדשים בזמן הסגר המתמשך במחוזותינו? ריכזנו עבורכם כאן את האופציות הבולטות:

  1. ספריות ציבוריות – ניתן את הספתח והכבוד ראשית לספריות הציבוריות המהוות פתרון נוח לרוב להשגת ספרי קריאה ובימים כתיקונם מהוות גם מוקד בילוי ותרבות, מפגשי שעת סיפור, חדרי קריאה ומחשבים. בימות הקורונה מרבית הספריות הציבוריות נעות בין פתיחה תחת מגבלות לסגירה מלאה ולא תמיד זמינות לספק מענה. חלק מן הרשויות המקומיות יזמו בתקופה זו שירות של השאלת ספרים עם משלוח עד הבית, מה שיכול לסייע להורים וחובבי קריאה רבים.

  1. רשתות הספרים - רשתות הספרים הגדולות בישראל מציגות אתרי אינטרנט עשירים במידע והמלצות על ספרים וכמובן אפשרות להזמנה ורכישה מקוונת עם משלוח עד הבית. היתרון בדבר הוא כמובן מגוון רחב של ספרים חדשים וכותרים וותיקים על המדף, ללא סכנת התקהלות מיותרת בחנות הפיזית או בקניון. החיסרון המרכזי בפתרון זה מצוי בדרך כלל במחירים הגבוהים יותר, ללא המבצעים המוכרים והמשתלמים הנהוגים לרוב בחנויות הפיזיות עצמן וזאת בנוסף כמובן לעלויות המשלוח.

  1. "סיפור חוזר" – "סיפור חוזר" היא עמותה העוסקת במחזור באמצעות איסוף ושיווק ספרים מיד שניה, לצד העסקת בעלי מוגבלויות. באתר העמותה ניתן להתרשם ממלאי הספרים הקיים, לבצע חיפוש נוח וקל ולבצע הזמנות אונליין כאשר מחיר הספרים נמוך במיוחד, והמשלוח יכול להגיע מכל אחד מן הסניפים בארץ. מחוץ לימות הסגר ישנם גם עסקים רבים ברחבי הארץ שמחזיקים עמדות של "סיפור חוזר" ומוכרים את הספרים שהתקבלו מיד שניה בעלות הזהה לאתר וללא דמי משלוח. החיסרון היחסי הוא שמדובר לרוב במבחר ומלא מוגבל וכן בעיקר בספרים אשר קיימים על המדפים זמן מה וקשה יותר להשיג ספרים חדשים שזה עתה יצאו.

  1. אתרים ייעודיים לרכישת ספרים אונליין - בשונה מרשתות הספרים הגדולות, ישנם אתרים ייעודיים לרכישת ספרים אונליין ברשת שאינם מחזיקים בהכרח בחנויות פיזיות במרכזים המסחריים, וגם בימות שגרה מרכזים את השיווק באמצעות הרשת. באתרים אלו ניתן למצוא מבחר רב של ספרי קריאה חדשים לצד ספרי לימוד יד שניה משומשים במחירים נוחים ותוך אפשרות לבחור בין סוגי משלוחים שונים להוזלת העלות (משלוח עם שליח עד הבית, משלוח מרוכז לעסק מקומי פעיל, משלוח באמצעות דואר ישראל).

  1. הזמנה מהוצאה לאור – נסיים עם הוצאות הספרים המוכרות המאפשרות ברובן הזמנה של ספרים ישירות מן ההוצאה ללקוח, תוך הגדרת סכום מינימום להזמנה. במרבית המקרים מדובר בפתרון חלקי אשר מתאים יותר למי שיודע במדויק מה הוא מחפש וכן את שם ההוצאה.
  • ספרי קריאה

credit pciture: https://www.freepik.com/

rmm-מה-זה-ולמה-אתה-צריכים-אותו_1703336204.png

RMM - מה זה ולמה אתה צריכים אותו?

Ninja RMM, הידועה גם בשם NinjaOne, היא תוכנת ניטור וניהול מרחוק שדורגה כתוכנת RM...

קרא עוד
תיקון-תריס-חשמלי-והחלפת-מנוע-לתריס_1606495367.jpg

תיקון תריס חשמלי והחלפת מנוע לתריס

כיום אנשים רבים בוחרים להתקין תריסי גלילה חשמליים במקום מסורתיים. אך למרות שהם ד...

קרא עוד
כיצד-להחליף-מצבר-לרכב_1613662115.jpg

כיצד להחליף מצבר לרכב

לפניכם מדריך החלפת עצמית של מצבר - למי שמעונין לא להתעסק בהחלפת מצבר לבד - אנו מ...

קרא עוד