סנני מי שתייה

סנני-מי-שתייה_1578209192.jpg

סנני מי שתייה

מים חיוניים לבריאות שלנו ולעצם אפשרות החיים שלנו. הגוף האנושי זקוק למי שתייה על מנת לפעול באפן תקין והוא אינו יכול בלעדיהם. כשישים אחוז ממסת הגוף שלנו היא מים. המים מצויים בתוך תאי הגוף וגם מחוצה להם. כשני שליש מכמות המים בגוף נמצאים כנוזל תוך תאי. שליש נוסף הוא נוזל חוץ תאי. נוזלים אלו חשובים ביותר והם נחוצים לפעילות התאית התקינה.

הגוף שומר על מאזן מים קבוע המתאם בין כמות הנוזלים הנכנסת לגוף וכמות הנוזלים היוצאת. מנגנון הצמא הוא המצאה מיוחדת של הטבע על מנת לעודד אותנו לשתות מים באופן יזום.

ישנן תיאוריות שונות לגביי כמה מים בדיוק אדם בוגר צריך לשתות ביום. אך איש אינו חולק על כך שפעולת השתייה היא חשובה מאין כמוה. מחקרים רבים מצביעים על כך שיש לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. המים תורמים לפעילות מערכות הגוף הכוללת ומשמשים גם בפעילות חילוף החומרים שלו.

חשיבות איכות מי השתייה

פרט לכמות של מי השתייה, ישנה חשיבות רבה גם לנושא האיכות. המים שאנו שותים מוכרחים להיות נקיים. על מנת להשיג זאת בוחרים רבים להשתמש בפילטר מים על מנת להשיג את איכות המים הדרושה.

פילטר מים משמש בכל מערכת לטיהור מים הקיימת בשוק. ישנן מערכות רבות, ביניהן מותגים מוכרים כמו “תמי 4” ובר המים של שטראוס ואלקטרה בר . כל המערכות לטיהור המים משתמשות באמצעים שונים על מנת לסנן ולטהר את מי השתייה.

בישראל מי השתייה נחשבים נקיים יחסית ומתאימים לשתייה. על פי פרסומי משרד הבריאות, ניתן לשתות מי ברז במדינה בבטחה. זאת בניגוד למקומות רבים אחרים בעולם, בהם המים בברזים אינם מתאימים לשתייה.

למרות זאת, ישנם ממצאים המעידים על כך כי חשוב לטהר את המים באמצעות פילטר מים לפני השתייה – גם אם מי הברז נקיים יחסית. ישנם חיידקים וגורמים מזהמים במי הברז שלנו, שאותם ניתן לטהר ולהפחית באמצעות שימוש של פילטר מים.

סנני המים הנפוצים משתמשים בפחם, שדרכו עוברים מי השתייה ועוברים ניקוי וסינון. ישנן גם מנורות מיוחדות המשמשות גם הן לטיהור המים, ונעשה בהן שימוש בברי המים המובילים. נורות אלה מאירות באור אולטרה סגול שיש ביכולתו לגרום לטיהור המים. את הנורות הללו יש להחליף אחת לכמה חודשים.

טעם לפני הכל

את איכות המים ניתן להרגיש גם על פי טעמם. מים שעברו טיהור וסינון באמצעות פילטר מים, הם טעימים יותר לשתייה. את איכות המים יכול כל אחד להרגיש באמצעות חוש הטעם. מים מטוהרים הם פחות בעלי טעם לוואי מורגש.

אנשים הבוחרים להתקין פילטר מים בביתם, עושים זאת בדרך כלל גם בשביל הטעם וגם בשביל הבריאות. ישנן כמה דרכים להתקין סנני מים בבית. ישנם סננים המתחברים אל צנרת המטבח ונמזגים ממנו כברז נפרד של מים נקיים. ישנן גם מערכות גדולות יותר של ברי מים, שהן מתקן גדול יחסית המכיל גם סנן פחם וגם סנן בצורת נורה.

לאנשים המודאגים מאיכות מי השתייה שלהם ישנה כמובן גם האפשרות לקנות מים מינרלים באופן קבוע. מים מינרלים נחשבים גם הם נקיים ובריאים יותר. ישנו חיסרון לפתרון זה, שהוא העלות הכספית. קנייה קבועה של מים מינרלים או החזקת מתקן מים מינרלים בבית היא בעלת עלות גבוהה בהרבה מאשר החזקה של מערכת ביתית לסינון מים באמצעות פילטר מים.

החזקת סנן מים בבית יכול להביא לעלייה משמעותית גם בטעם המים שבני הבית שותים וגם באיכותם.

 

  • סנני מי שתייה
  • סננים לאלקטרה בר
  • פילטר לאלקטרה בר
  • פילטר ספירל
  • נורת UV אלקטרה בר
מהו-עיסוי-ומה-הם-הסוגים-השונים-של-עיסויים_1578211336.jpg

מהו עיסוי ? ומה הם הסוגים השונים של עיסו...

ישנם מספר סוגים של עיסוי שמתמקדים בחלקים שונים של הגוף בסוגי גישות וריפוי, עיסוי...

קרא עוד
שירותי-מחשוב-ענן_1578210425.jpg

שירותי מחשוב ענן

שימוש בשירותים אלו יש כמה יתרונות עיקריים. ראשית, כאשר משתמשים בשירותי מחשוב ענן...

קרא עוד
1577981553.jpg

מה זה שרתים וירטואליים ? שירותי ענן לעסק...

שרתים וירטואליים זקוקים לשרת פיזי כדי להיות מותקנים בו ובגלל זה יש שרת פיזי בחדר...

קרא עוד