איך לבחור עורך דין דיני עבודה עבורכם?

איך-לבחור-עורך-דין-דיני-עבודה-עבורכם_1654410571.jpg

אם פוטרתם שלא בצדק, חשוב לדעת את זכויותיכם ומה אומר החוק.

אם פוטרתם שלא כדין, יתכן ואתם זכאים לפיצויים. זה יכול לכלול כל משכורת שחייבת, הטבות או בונוסים שהובטחו לך ופיצויים בגין השפלה או פגיעה ברגשות. ייתכן גם שתהיה זכאי לתקופת הודעה מוקדמת אם בחוזה העבודה שלך יש סעיף תקופת הודעה מוקדמת.

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לדבר עם המעסיק שלך מדוע הם החליטו לפטר אותך. אם לא יצליחו לתת הסבר אז סביר להניח שהם עברו על החוק ותוכלו לנקוט נגדם הליכים משפטיים בגין פיטורים שלא כדין.

בישראל החוק מאד ברור, כל עובד רשאי לקבל שימוע לפני פיטורין, בשימוע הוא צריך לקבל את הסיבות מדוע רוצים לפטר אותו והמעסיק גם צריך לתת לו הזדמנות לתקן את מעשיו. בשימוע העובד יכול להגיע לבד או לבוא עם עורך דין במידה והוא מעוניין, בכל אופן, מאד מומלץ להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה לפני שמגיעים לשימוע על מנת לקבל טיפים מה להגיד ואיך להתנהג בשימוע וגם לדעת האם השימוע הוא על פי החוק או לא.

איך בוחרים עורך דין דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה הוא עורך דין המתמחה בתחום דיני העבודה. הם יכולים לעזור לך במגוון נושאים הקשורים לעבודה, כגון אפליה, סיום לא חוקי או שכר לא הוגן.

כדי למצוא את עורך הדין לעבודה המתאים לכם, חשוב לדעת באיזה סוג עבודה הם מתמחים. עורכי דין מסוימים מתמקדים בליטיגציה ואחרים מתמקדים במשא ומתן ובפשרה. זה עשוי גם להיות מועיל לדעת באיזה אזור במדינה המשרד שלהם ממוקם. עורכי דין מסוימים בעלי ניסיון רב יותר עם חוקי המדינה מאשר לאחרים.

בנוסף, כדאי לבדוק האם מישהו מהמכרים שלכם השתמש בשירותיו, האם חברים או משפחה שיש להם ניסיון או המלצה על אותו העורך דין.

כדאי גם לבדוק תיקים דומים שהוא ייצג בעבר ומה אחוזי ההצלחה בתיקים הדומים לשלך.

עורך דין המתמחה בדיני עבודה לא רק לעובדים אלא גם למעסיקים

גם המעסיקים משתמשים בשירותים של עורכי דין בדיני עבודה, לפני שהמעסיק רוצה לפטר עובד או להעסיק עובד, הוא צריך לבדוק עם העורך דין את האפשרויות העומדות בפניו, גם בניסוח החוזה הראשוני מול העובד - שהחוזה יהיה תקין וחוקי ללא סעיפים שאי אפשר לאכוף אותם ושיגרמו לחוזה להיות לא חוקי וגם במידה והוא רוצה לסיים את החוזה עם העובד, צריך לבדוק איך עושים את זה בצורה נכונה ועל פי החוק, כך שלא יהיה חשוף לתביעות ולתשלומים נוספים לאחר מכן.

גם כאן, כדאי לבדוק האם העורך דין מתמחה בעבודה מול מעסיקים, אם אתם תאגיד או חברה גדולה ישנם משרדי עורכי דין שמתמחים בעבודה עם תאגידים וחברות גדולות ומול עשרות ומאות עובדים, לא תמיד העורכי דין שמנוסים בעבודה בייצוג עובדים ידעו לתת את אותה העבודה המוצלחת אם יצטרכו לייצג מעסיקים.

  • עורך דין דיני עבודה
  • דיני עבודה
  • פיטורין

עורך דין שי קרבצקי - מומחה דיני עבודה

מה-כדאי-לדעת-לפני-שבוחרים-מרפאת-כאב_1653300231.jpg

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים מרפאת כאב?

רבים מחפשים דרך להקלה על כאבים, בעוד מרפאות הכאב עמוסות במטופלים ויש רשימות המתנ...

קרא עוד
מה-צריך-לדעת-לפני-שבוחרים-את-החזיה-המושלמת_1653977423.jpg

מה צריך לדעת לפני שבוחרים את החזיה המושל...

בחירת חזיה נשמע כמו משימה פשוטה למדיי, אך זה ממש לא כך, עם המון מותגים וחנויות צ...

קרא עוד
הדפסת-מגנטים-–-מה-שנשאר-על-המקרר-נשאר-בתודעה_1611173557.png

הדפסת מגנטים – מה שנשאר על המקרר נשאר בת...

למי מאיתנו אין מגנטים על המקרר? בין אם מדובר במגנטים מאירועים, או מגנטים של אנשי...

קרא עוד