כל מה שצריך לדעת לפני התקנה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים

רכבים חשמליים הם הדבר החם ביותר בעולם הרכב. הם מעניקים חוויית נהיגה חדשה, חלקה, נעימה ושקטה. הרכבים החשמליים מסייעים להפחית את זיהום האוויר ואת התלות בנפט מזהם. 

כל היתרונות האלה של רכבים חשמליים הם יפים וטובים, אבל הם מתגמדים לעומת היתרונות שיש לרכב חשמלי כאשר יש לך עמדת טעינה בבית. 

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי משדרגת את החוויה של בעלות על רכב לסטנדרטים שעוד לא הכרת, והיא חוסכת לך כסף רב, זמן יקר ודאגות. 

החיסכון הכספי של עמדת טעינה לרכב

המון נהגים רוצים לדעת כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי. חשוב לדעת שהמחיר מחולק לשניים: מחיר העמדה ומחיר ההתקנה. 

ברוב המקרים, עמדת טעינה לרכב חשמלי עולה בין 1,000 ל-2,500 ש"ח לעמדת טעינה ביתית סטנדרטית. יחד עם עלות ההתקנה, המחירים מגיעים בדרך כלל ל-4,000 ש"ח וצפונה. 

עלות ההתקנה משתנה בשל כמה גורמים, ובהם המרחק מנקודת החשמל הרלוונטית הקרובה, דרישות אסתטיות שונות וכיוצא בזה. 

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית?

גם בחישוב של עלות ההטענה של הסוללה בבית יש כמה גורמים שמשפיעים על המחיר לקילומטר. אך כלל אצבע הוא שאם מחשבים את עלות הטעינה על פי קילומטרים, הרי שברכב חשמלי פרטי מדובר על כ-10 אגורות לקילומטר.

לעומת זאת, אם מדובר על רכב גדול, כמו רכבים מסחריים חשמליים, המחיר צפוי לעמוד על כ-15 אגורות לקילומטר. 

מדובר במחיר נמוך הרבה יותר משל עלות הדלק במכוניות עם מנוע בעירה פנימית, וגם במחיר נמוך לעומת עמדות טעינה ציבוריות. 

חיסכון בזמן

מעבר לחיסכון הכספי הישיר, עמדת טעינה ביתית מאפשרת לך לחסוך זמן יקר. הרי כאשר סוללת הרכב שלך טעונה בכל בוקר מחדש, אין סיבה שתבזבז זמן יקר בנסיעה לעמדות טעינה ציבוריות, או שתתעכב שם במידה והעמדות תפוסות. 

בנוסף, התקנה של עמדת טעינה בחניה הביתית מעניקה לך ביטחון בכך שלא יהיו לך הפתעות כמו סוללה ריקה שדורשת נסיעה לא צפויה לעמדת הטעינה. 

להתחיל כל בוקר עם שקט נפשי וחיוך. זה בדיוק היתרון של עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי. 

התקנת עמדת טעינה בבית משותף

התקנה של עמדות טעינה בבתים משותפים מורכבת מעט יותר מאשר התקנה בבתים פרטיים. על מנת להתקין עמדת טעינה בחניה שלך, יש צורך להעביר כבלים חשמליים בשטח הציבורי המשותף, ולכן חובה לקבל את אישור הדיירים או הוועד. 

לכן, בכל התקנה של עמדת טעינה יש לבצע קודם לכן בדיקת סקר, שבוחנת את אפשרויות ההתקנה השונות. כמו כן, מומלץ להיעזר בחברת התקנה עם ניסיון רב, שנהנית ממוניטין של התקנות נקיות ומסודרות בבתים משותפים. 

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי - ElectroPark
  • התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים ובבתים פרטיים

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי - ElectroPark

055-939-7815

הרצל 5, רמת גן

שירות בכל הארץ