5 טיפים חשובים לבחירת טכנאי דוד שמש

5-טיפים-חשובים-לבחירת-טכנאי-דוד-שמש_1636368157.jpg

מה זאת אומרת אין מים חמים? הדלקתי את הדוד לפני שעתיים!". רבים מאיתנו מכירים את הרגע המתסכל הזה, בו נופל האסימון שדוד השמש התחיל לקרטע או גרוע מכך, הפסיק לעבוד. בדיוק בשביל זה, ריכזנו לכם את הטיפים הבאים שיעזרו לכם לקבל החלטה שקולה ונבונה ולא ליפול לתרמיות ולנוכלים.

דוד השמש התקלקל, מה עכשיו?

 

דוד השמש אומנם רחוק מהעין, אבל בטח שלא מהלב. הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, עד שאנחנו לוקחים אותו כמובן מאליו. פשוט לוחצים על כפתור ובאורח פלא, יש מים חמים למקלחת. לכן, כשיום בהיר (וחם) אחד הוא מפסיק לחמם, אנחנו נתפסים עם המכנסיים למטה והשמפו על הראש ומזעיקים את הטכנאי הראשון שאנחנו מוצאים, שיבוא להציל אותנו ומהר.

אלא שדווקא במצבי לחץ כאלה, אנו מקבלים החלטות פזיזות ולא בוחרים בכובד ראש את מי שיבצע עבורנו תיקון דוד שמש. זה לא סוד שבעלי מקצוע רבים נוטים לנצל את חוסר הידע והתמימות שלנו ולכן חשוב להקדים תרופה למכה ולבחור בקפידה. להלן 5 טיפים שיעשו לכם סדר ויעזרו לחסוך המון כספים וכאבי ראש.

5 טיפים לבחירת טכנאי דוד שמש

 

1. מידע. אחד הקלפים החזקים ביותר מול בעל מקצוע הוא הידע. לא, אין צורך להירשם לקורס תיקון דוד שמש ולרכוש ארגז כלים. אבל קצת מחקר באינטרנט לא יזיק. הגיעו למצב שאתם יכולים לנהל שיחה בסיסית עם הטכנאי ולדבר במונחים הנכונים. כך, אתם תיראו מביני עניין, מה שיכול להציל אתכם מרמאות כבר בשלב אבחון התקלה. סגרנו לכם את הפינה וסיכמנו כמה נקודות ותקלות שאתם חייבים להכיר כשאתם פונים לטכנאי וזקוקים לתיקון דוד שמש.

2. השוואת מחירים. כן, אנחנו יודעים. אתם יודעים שצריך להשוות מחירים. אבל קחו בחשבון - כשהטווח בין יקר ולא מוצדק לבין זול ולא מקצועי הוא כל כך רחב, אסור להתייחס לזה בקלות דעת. המקלחת תחכה עוד רגע, קחו את הזמן וערכו סקר שוק. בדקו עם כמה טכנאים ושמעו מהם את המחיר שהם מציעים עבור תיקון דוד שמש בהתאם לסוג התקלה שתיארתם. הקשיבו לטון הדיבור שלהם, הרגישו האם הם סבלניים ומקצועיים וכמובן - רשמו את המחיר שהם מציעים והשוו ביניהם. כמו כן, שאלו לגבי בדיקה בחינם. טכנאים רבים יגיעו עד אליכם, יבדקו את הדוד ולא יגבו תשלום גם אם לא נמצאה תקלה (או יגבו תשלום סמלי על ההגעה). 

3. חוות דעת. כיום, קשה למצוא בעל מקצוע שאין עליו חוות דעת מפה ועד הודעה חדשה. אם מצאתם אחד כזה, עברו הלאה כי זה כנראה מבשר רעות. מצאו טכנאי שיש לו מספיק חוות דעת וקראו אותן. זה ייתן לכם תמונה על המקצועיות והאמינות שלו וידליקב לכם נורות אדומות במקרה הצורך. 

4. תו תקן. אם תיקון דוד שמש אינו מספיק ואתם צריכים להחליף אותו, ודאו שהטכנאי מציע לכם דודים וקולטים עם תו תקן של מכון התקנים (קולטים - ISO 9001, דודים - 579). לאיש המקצוע אסור על פי חוק למכור דוד ללא תו תקן, אז שימו לב שלא עובדים עליכם. אם הטכנאי מנסה לשכנע אתכם שעדיף לבחור בדוד שמש שאין לו תו תקן כדי להוזיל עלויות, החליפו אותו. הוא מנסה לרמות אתכם וזה יעלה לכם ביוקר כשמהר מאוד תמצאו את עצמכם שוב מחפשים תיקון דוד שמש. 

5. אחריות. דוד שמש חדש יגיע עם אחריות. מבעוד מעוד, שאלו את הטכנאי על אופי האחריות - לכמה זמן? אילו שירותים כלולים בה? אחריות קצרה עם מעט שירותים היא ללא ספק נורה אדומה שמזהירה מפני מוצרים באיכות ירודה. 

 

סוגי תקלות

 

נזילה - נזילת מים מהדוד או מהצנרת היא אחת מהתקלות הנפוצות ביותר בדודי שמש. היא עלולה להיגרם כתוצאה מבלאי של הדוד מאטימה לקויה של הפלאנג' (התושבת המחזיקה את גוף החימום והתרמוסטט). לרוב, נזילה תגרום לקצר ותדרוש תיקון דוד שמש פשוט למדי. לעתים, היא עלולה לקלקל את הדוד לחלוטין.

אבנית - עם הזמן, עלולה להצטבר אבנית שגורמת לסתימה בקולט של הדוד. שימו לב שאם הטכנאי ממליץ להחליף את הדוד בשל הצטברות אבנית, הוא צריך גם לנקות את האבנית ולא רק להחליף את הגוף עצמו.

קצר - אם אתם לוחצים על המתג והוא מקצר, תוכלו להבין מיד שמשהו בדוד גורם לקצר. זו עשויה להיות נזילה כאמור או בעיה במערכת החשמלית.

תקלה בגוף החימום - גוף החימום עלול להישחק עם הזמן או להתקלקל כתוצאה מנסיבות חיצוניות. כשהדוד נדלק אך לא מחמם, זה עשוי להצביע על תקלה כזו.

 

סיכום

 

דוד שמש אמור להחזיק 12-15 שנה. כמובן, עלולות להתעורר תקלות בדרך. אבל כמו שראיתם, לא צריך להתרגש כשדוד השמש מחליט לעשות צרות. השוק מלא בטכנאי דוד שמש מעולים שיטפלו בבעיה ויחזירו לכם את המים החמים. פעלו על פי העקרונות שציינו ואין סיבה שלא תמצאו בעל מקצוע שתוכלו גם לחזור אליו בפעם הבאה שתצטרכו, בתקווה שבעתיד הרחוק.

באדיבות אתר טוב תודה.



 

מה-זה-הדאטה-סנטר-שכולם-מדברים-עליו_1627453596.jpg

מה זה הדאטה סנטר שכולם מדברים עליו ?

במאמר זה נרחיב מה זה דאטה סנטר ואיך הוא יכול להועיל לעסק של באירוח שרתים או מעבר...

קרא עוד
כיצד-למצוא-אינסטלטור-טוב-במצב-חירום_1611429042.jpg

כיצד למצוא אינסטלטור טוב במצב חירום

בכדי להגיע להחלטה הטובה ביותר, מומלץ לעשות שימוש ולבצע חיפוש בכל המשאבים העומדים...

קרא עוד
חדר-קירור-לאחסון-ירקות-6-סוגים-הגדרת-טמפרטורה_1617081257.jpg

חדר קירור לאחסון ירקות - 6 סוגים הגדרת ט...

עתים קרובות נעשה שימוש בחדרי קירור והקפאה עם שמירה על טריות לאחסון ירקות ופירות ...

קרא עוד