מה זה שרתים וירטואליים ? שירותי ענן לעסקים

1577981553.jpg

מה זה שרתים וירטואליים ?

 

כשאתה שומע את איש המחשבים שלכם מדבר על שרתים ווירטואליים, אתם יכולים לשאול את עצמכם. "מדוע איש המקצוע שלי בתחום ה- IT מדבר על שרתים וירטואליים כשאני רואה מחשב פיזי בחדר השרתים שלי?" כל העניין הזה יכול להיות מאוד מבלבל, לכן הרשו לי לנסות להסביר, אפוא, איך השרת פיזי, אך למעשה לא.

 

איך זה עבד בעבר ?

 

שרתים וירטואליים בענן זקוקים לשרת פיזי כדי להיות מותקנים בו ובגלל זה יש שרת פיזי בחדר השרת שלך. בעבר, כל השרתים היו פיזיים ורבים מהם צרכו חדרים גדולים ואפילו מבנים. עם זאת, בימינו שרתים פיזיים מסוגלים כיום לאכלס את המשאבים העולים בהרבה על הצרכים בשרת אחד בלבד.

 

איך עובד השרת הוירטואלי היום ?

 

שרת פיזי אחד יכול להריץ עליו שרתים וירטואלים מרובים ולשתף את המשאבים שיכולים להיות יעילים וחסכוניים הרבה יותר. נניח שחברה A זקוקה לשלושה שרתים, בקר תחום, שרת Exchange (דואר אלקטרוני) ושרת קבצים. בתצורה הישנה של מי שעוד עבוד כך, חברה A תצטרך לרכוש שלוש מכונות פיזיות ולהקים על כל שרת את התוכנות והרישוי המתאים בכדי לבצע את המשימה הספציפית שלו. אולם כיום, חברת A תרכוש במקום זאת מכונה אחת עם משאבים מוגדלים (CPU ו- RAM) בחסכון ניכר ומשמעותי מהעלות של שלוש מכונות פיזיות. לאחר מכן הם יתקינו מערכת הפעלה של תשתית וירטואלית שתאפשר להם להתקין שרתים מרובים כדי להשלים את כל המשימות הדרושות. לכל שרת וירטואלי תהיה כתובת IP משלו, שתאפשר גישה מרחוק לשרת דרך הרשת המקומית. 

 

איזה ארכטקטורה משתמשים בשרת וירטואלי כיום ?

 

בעולם ה- IT, ישנן שתי דרכים ליישם תשתית וירטואלית. אחת הדרכים היא עם Hyper-V של מיקרוסופט , השנייה היא עם Vsphere של VMware . המוביל בין השניים הוא האחרון, מכיוון ש- VMware ייצרה מערכת הפעלה יציבה מאוד בשם ESXi. כאשר ESXi פועל על המארח הפיזי שלך, אתה יכול להסתכל על אותם שרתים על ידי התחברות לשרת הפיזי המארח כאשר תוכנת ה Vsphere פועל במחשב המקומי שלך. לא רק שאתה יכול להסתכל על השרתים הווירטואליים, אלא שתוכל להקצות משאבים מחדש ביניהם כך שכל שרת יקבל את המשאבים הדרושים לו. אז בפעם הבאה שאנשי ה- IT שלך מפילים את פצצת השרת הווירטואלי, שאלו אותו או אותה אם אתה יכול להסתכל על אותם שרתים באמצעות לקוח Vsphere שלהם. אני בטוח שהם יתרשמו למדי.

 

  • מה זה שרתים וירטואליים
  • שרת וירטואלי

שלומי זמיר - שרת וירטואלי 

האם-עיסוי-רקמות-עמוק-זה-מה-שהשרירים-שלכם-צריכים_1578211888.jpg

האם עיסוי רקמות עמוק זה מה שהשרירים שלכם...

עיסוי רקמות עמוק הוא טכניקת עיסוי זה משמש בעיקר לטיפול בבעיות שרירים ושלד, במצבי...

קרא עוד
שירותי-מחשוב-ענן_1578210425.jpg

שירותי מחשוב ענן

שימוש בשירותים אלו יש כמה יתרונות עיקריים. ראשית, כאשר משתמשים בשירותי מחשוב ענן...

קרא עוד
מעבדה-לתיקון-מחשבים_1583479353.jpg

מעבדה לתיקון מחשבים

גם המחשבים היקרים יותר וגם הזולים מתקלקלים לעתים ויש בהם תקלות. תקלות, למרבה הצע...

קרא עוד